12 országban indítja el novemberben a Netflix az olcsóbb előfizetést, reklámokkal
2022. október 14. – 07:54
Körülbelül 2700–3100 forintos áron lesz elérhető 12 országban, köztük az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban és Ausztráliában a Netflix Basic with Ads előfizetése, amit novemberben élesít a cég, írja a BBC.
A Netflix negyedévi jelentéséből kiderült, hogy kétszázezer előfizetőt vesztett a streamingóriás, a hír hallatára pedig a cég részvényei esni kezdtek. Ezután derült ki, hogy már év végére felbukkanhatnak a hirdetések a szolgáltatón.
A vállalat szerint az új ajánlat előfizetőinek óránként átlagosan négy-öt perc reklámmal kell számolniuk, egy-egy reklám várhatóan legfeljebb 30 másodperc hosszú lesz. Lesz néhány film és sorozat, ami a licenckorlátozások miatt ebben a csomagban nem lesz elérhető, a filmek felbontása sem lesz kiemelkedő, mindössze 720p.
Jeremi Gorman, a Netflix nemzetközi reklámozásért felelős elnöke elmondta, hogy az induláshoz rendelkezésre álló összes reklámidő majdnem elfogyott, ami azt jelzi, hogy a hirdetők szeretnék elérni a fiatalabb közönséget, amely egyre inkább elfordul a hagyományos televíziózástól. A Netflix a hirdetési szolgáltatásra feliratkozóktól a nem és a születési dátum adatait is elkéri majd, hogy targetált, célzott hirdetéseket vetíthessen a nézőknek.
A Netflix azt is közölte, hogy idővel további országokra is tervezi kiterjeszteni az előfizetést, amelyben novemberben még Magyarország sem lesz benne.