A UnitedHealth vezére megérti az emberek csalódottságát az egészségügyi rendszerben
2024. december 13. – 19:39
Először szólalt meg nyilvánosan pénteken a manhattani CEO-gyilkosság után az UnitedHealth Group vezérigazgatója. Andrew Witty arról beszélt, hogy az amerikai egészségügyi rendszer valóban nem tökéletes, és hogy a biztosítási döntések „nem eléggé érthetőek”.
„Tudjuk, hogy az egészségügyi rendszer nem működik olyan jól, mint ahogy kellene, és megértjük az emberek emiatti csalódottságát” – írta Witty a New York Timesban megjelent vendégcikkében.
„Senki sem tervezne olyan rendszert, mint amilyen a miénk. És senki nem is tervezett, ez egy évtizedeken keresztül foltozgatott rendszer.”
Witty megvédte a UnitedHealthcare-t, a vállalat egészségbiztosítási üzletágát is, bár elismerte, hogy részben az is felelős a tájékozatlanságért.
A UnitedHealthcare vezérigazgatójának Brian Thompsonnak a meggyilkolása rávilágított az amerikaiak egészségbiztosítással való elégedetlenségére. Sokan a közösségi médián keresztül adtak hangot csalódottságuknak. A Thompson meggyilkolásával gyanúsított Luigi Mangionénál letartóztatásakor egy kiáltványt is találtak, amiben az amerikai egészségügyi rendszert bírálta.
A sajtó feltárta, hogy a biztosítók mi mindent meg nem tesznek, hogy saját javukra kamatoztassák a rendszert. A STAT, egy egészségügyi ellátással foglalkozó hírportál oknyomozó cikkek tömkelegét közölte a UnitedHealthről, többek között feltárva azt is, hogy az ország legnagyobb egészségbiztosítója számítógépes algoritmust vet be az amerikai állami egészségbiztosításban, a Medicare-ben fedezett biztosítottak rehabilitációs ellátásának megszüntetésére, ezzel is korlátozva a kórházi betegirányítók mérlegelési jogát.
Brian Thompsont, az egyik legnagyobb amerikai egészségbiztosító vezérigazgatóját múlt szerdán lőtték agyon New Yorkban, hátán és lábán érték a lövések. Az 50 éves üzletember belehalt a támadásba. Thompson 2021 áprilisa óta vezette a céget, az utóbbi hetekben több fenyegetést is kapott. A céggel szemben több eljárást is folytattak a szövetségi hatóságok, többek közt olyan ügyekben, amikor ügyfeleitől megtagadott bizonyos kezeléseket.
A UnitedHealth Group hivatalos Facebook-oldalán közben a halálhírről szóló poszton 21 órával annak közzététele után 36 ezer reakció volt.
Ezek döntő többsége, 32 ezer a hahotázó emotikon volt. A kommentelési lehetőséget korlátozták.
A közösségi oldalakon gyorsan körbement egy táblázat, amely azt mutatta, hogy a UnitedHealth minden más egészségügyi biztosítónál többször tagadta meg az orvosok által kért vizsgálatokat és kezeléseket a betegektől. Egymás után osztották újra a cégnél tapasztalt visszaéléseket leleplező tényfeltáró cikkeket és a társaság ellen indított perekről szóló híreket is. Ezekből egy olyan cég képe körvonalazódik ki, aminek többet számítanak a részvényesek érdekei és a profitmaximalizálás, mint az, hogy a betegek megkapják a lehető legjobb orvosi ellátást.