Egy alkatrész meghibásodása miatt leállítják az új Boeing gép tesztrepüléseit

2024. augusztus 21. – 08:28

Másolás

Vágólapra másolva

Az amerikai repülőgépgyártó óriás, a Boeing felfüggesztette a 777X típusú repülőgépének repülési tesztjeit egy alkatrész meghibásodása miatt. A vizsgálatok szerint a probléma a hajtóművet a gép törzsével összekötő egyik alkatrésszel van – írta az MTI.

„Egy karbantartási művelet során megállapítottuk, hogy egy alkatrész nem a várt módon viselkedett” – magyarázta a repülőgépgyártó kedden az AFP francia hírügynökségnek, megerősítve a The Air Current című szakportál beszámolóját. A Boeing munkatársai jelenleg vizsgálják ezt az alkatrészt, „és amint készen állnak rá, folytatják a tesztrepüléseket” – közölte a cég.

A hibás alkatrész, amelyet a Boeing szerint kicserélnek, a 777-9-es típusé, és a hajtóművet köti össze a repülőgép szerkezetével. A másik három, tesztelésre használt 777-9-es repülőgépet az incidens óta ellenőrzés alatt tartják.

A 2013 novemberében meghirdetett 777X széles törzsű változat a 777-es család legújabb tagja. Három változat, a 777-8 és 777-9 utasszállító és a 777-8 teherszállító repülőgép elkészítését tervezik. Már több mint 500 repülőgépet eladtak a típusból, de kereskedelmi forgalomba még nem állt. Ez a kétfolyosós repülőgép a tervek szerint a világ legnagyobb üzemben lévő kéthajtóműves repülőgépe lesz.

Egy Boeing 777X típusú tesztrepülőgép száll fel a Paine Fieldről 2024. június 26-án a Washington állambeli Everettben – Fotó: Jennifer Buchanan / AFP
Egy Boeing 777X típusú tesztrepülőgép száll fel a Paine Fieldről 2024. június 26-án a Washington állambeli Everettben – Fotó: Jennifer Buchanan / AFP

A 777X eredetileg 2020-ban állt volna szolgálatba, de a tanúsítási eljárás során felmerült problémák miatt ez 2025-re csúszik át. Az amerikai polgári légiközlekedési hatóság (FAA) még mindig nem adott engedélyt a típusnak. Miután előzetesen nagyszámú tesztrepülést hajtottak végre, a Boeing júliusban megkezdhette a 777-9-es tesztelését az FAA képviselőinek jelenlétében, ami fontos lépés volt.

A Boeing új főnöke, a 64 éves Kelly Ortberg augusztus 8-án vette át az irányítást a 2020 eleje óta hivatalban lévő Dave Calhountól, akinek távozását március végén jelentették be, miután a gyártás során számos minőségi probléma merült fel. Ortberg elismerte, hogy „sokat” kell még tenni a repülőgépgyártóba vetett bizalom helyreállításáért, de optimista volt a jövőt illetően.

A Boeing mögött nehéz hónapok állnak. Év elején kiszakadt az egyik repülőjük ajtaja, és azóta rendszeresen hasonló problémák merülnek fel, ami jelentős részben a vállalati kultúrára vezethető vissza.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!