Az Adidas is elismerte, hogy fájdalmas volt a szakítás Kanye Westtel
2023. május 5. – 11:33
Az Adidas nyilvánosan is elismerte, hogy nagyon nem tett jót nekik, hogy megszakították az együttműködést Kanye West Yeezy nevű brandjével – írja a BBC.
A cég tavaly októberben, kilencévnyi együttműködés után antiszemita megjegyzései miatt rúgta ki a rappert. Az, hogy nem tudják értékesíteni a Yeezy ruhákat és cipőket, már önmagában 1,3 milliárd dollár (470 milliárd forint) bevételkiesést jelent.
Az Adidas most közölte, az üzletág elvesztése az első negyedévben 440 millió dollárral (150 milliárd forinttal) csökkentette a bevételeket, ami jobb arány, mint amire az elemzők számítottak. Összességében a teljes bevétel csak egy százalékkal csökkent, de ha a Yeezy-veszteséget nem kalkulálják bele, a cég növekedni is tudott, és a bevételei is nőttek. Ennek egyszerűen az az oka, hogy a Yeezy kiesésével párhuzamosan megnőtt a kereslet az egyéb futball-, futó- és teniszcipők iránt.
Az észak-amerikai eladások viszont 20 százalékkal csökkentek a szakítás után. Ez nem meglepő, ebben a régióban kiemelten népszerűnek számítottak a Yeezy termékei. Bjørn Gulden, az Adidas vezérigazgatója ennek kapcsán annyit mondott:
„Persze hogy fáj nekünk a Yeezy elvesztése.”
A cégnek nem csak a bevételkiesés miatt fájhat a feje. A befektetőik is pert indítottak ellenük, szerintük ugyanis az Adidas már évek óta tisztában volt Kanye West problémás viselkedésével, csak éppen a profit reményében úgy döntött, hogy ignorálja.
A befektetők azt állítják, hogy az Adidas nem korlátozta a pénzügyi veszteségeket, és nem tett óvintézkedéseket a kockázat minimalizálása érdekében. Az Adidas szerint ezek alaptalan állítások, és minden szükséges lépést megtettek a befektetők védelmének érdekében.
Hogy Kanye West micsoda fondorlatos módon írta ki magát a szórakoztatóiparból, azt ebben a cikkben veséztük ki részletesen.