Tovább olvad a magyar médiabirodalom Szlovéniában: a NovaTV24-ből is kiszálltak a kormányközeli üzletemberek

2022. július 07. – 19:05

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Folytatódik az Orbán Viktorhoz közeli üzletemberek kivonulása a szlovén médiapiacról: a Demokracija című lap után a NovaTV24 televíziót üzemeltető cégből is kiszállt Schatz Péter, Adamik Ágnes és Németh Ádám Gábor, írja a Slovenia Times a Necenzurirano hírportálra hivatkozva.

A ljubljanai kulturális minisztérium megerősítette a lapnak: engedélyezték, hogy gazdát cseréljen a Nova24TV.si részvényeinek 45 százaléka. A részvények új tulajdonosa a NovaTV24 vezérigazgatója, Boris Tomašič lett, akiről közismert, hogy régóta tagja az áprilisi parlamenti választáson ellenzékbe kényszerült a Szlovén Demokrata Pártnak (SDS). Az SDS vezetője pedig nem más, mint Janez Janša, a magyar miniszterelnök régi szövetségese.

Arról nincs hír, hogy Tomašič mennyit fizetett a részvénycsomagért, amelynek értéke 2017-ben csaknem egymillió euró (több mint 400 millió forint) volt. Érdekesség, hogy Tomašič a házigazdája a Kdo vam laže (Ki hazudik önöknek) című műsornak.

A Necenzurirano információi szerint az üzletet még május közepén ütötték nyélbe.

Június 2-án a Népszavára hivatkozva számoltunk be arról, hogy a Schatz Péter érdekeltségébe tartozó R-Post eladta a szlovén Demokracija nevű hetilapot kiadó Nova Obzorja cégben lévő részesedését.

A szlovén médiában a választások óta téma, hogy Janez Janša veresége után mi lesz azzal a médiaapparátussal, amelyet a magyar kormányhoz közeli tőke segítségével építettek fel, segítve Janša politikáját. A kormányalakítással megbízott Robert Golob többször jelezte, teljesen szakít elődje populista politikájával.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!