II. Erzsébet kapott egy londoni BKK-bérletet, miután meglátogatta az új metrót

2022. május 17. – 17:00

II. Erzsébet kapott egy londoni BKK-bérletet, miután meglátogatta az új metrót
A királynő és a jegyautomata – Fotó: Andrew Matthews / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

A több éve csúszó londoni közlekedési gigaprojekt, a Crossrail május 24-i megnyitása előtt néhány nappal II. Erzsébet brit királynő meglepetésszerű látogatást tett a Paddington metróállomáson, hogy megtekintse a róla elnevezett új vonalat, az Elisabeth Line-t – írja a BBC.

A 96 éves királynő hónapok óta mozgásszervi problémákkal küzd, illetve február végén a koronavírust is elkapta, így az elmúlt hónapokban számos nyilvános szereplését le kellett mondania, de vasárnap este mégis megjelent egy, a platinajubileumi ünnepségsorozat részeként megrendezett, szabadtéri lovas rendezvényen. Most pedig letesztelte az új metrót.

A tudósítás szerint a napsárgába öltözött II. Erzsébet nem sokkal dél előtt érkezett meg az állomásra. Sétabotjával óvatosan lépett ki egy üvegfelvonóból, majd fiával, Edward herceggel fogadta Boris Johnson miniszterelnök, Sadiq Khan londoni polgármester és Andy Byford, a londoni tömegközlekedési cég, a TfL biztosának köszöntését.

A főúri páros találkozott a közlekedési cég alkalmazottaival, a vonatvezetőkkel, az állomás személyzetével és a gyakornokokkal. A királynő kapott egy Oyster kártyát (elektronikus bérletet) is, és a jegyautomatán megmutatták neki, hogyan kell használni. Az uralkodó a tiszteletére elnevezett Erzsébet vonal emléktáblájának leleplezését követően 10 percet töltött még az állomáson, majd visszatért otthonába.

Fia, Edward herceg viszont a rendezvény után felszállt egy metróra, egyenesen a vezetőfülkébe. Menet közben Carinne Spinola vezetővel beszélgetett. Miután leszállt a vonatról Paddingtonnál, ezt közölte az egybegyűltekkel: „Ez zseniális volt. Élveztem. Jó szórakozás volt.”

A Crossrail Londonban, Berkshire-ben, Buckinghamshire-ben és Essexben épülő 118 kilométer hosszú vasútvonal, áll a Wikipédiában. A vonalat 2019 őszére tervezték megnyitni az utasforgalom előtt, a Paddington–Abbey Wood szakasz (az Elisabeth Line) átadásával, de az átadó megcsúszott. A Crassrail fő jellegzetessége a London alatti új, 21 kilométer hosszú ikeralagút, amely Paddingtontól Whitechapelnél ketté ágazva Stratfordig és Canary Wharfig tart. Kezdeti költségvetése 14,8 milliárd angol font volt, ami 2019-re több éves késést követően 18,25 milliárdra duzzadt, ezzel ez Európa egyik legnagyobb közlekedési beruházása.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!