A Sándor Szandra divattervező által alapított Nanushka beszüntette az orosz értékesítést a háború alatt – mondta az anyacég Vanguards Group vezérigazgatója, Baldaszti Péter a Business Of Fashionnek.
A Nanushka az első magyar világmárka, ami ilyen lépést tett az orosz-ukrán háború miatt. A cég nemrég közzétett egy közleményt, hogy a honlapjuk segítségével fogják felhívni a figyelmet a krízisre, de ebben még nem említik, hogy leáll az orosz árusítás.
A Nanushkát 2006-ban alapította Sándor Szandra. A 2010-es évek második felében bekerültek egy olyan tőkealapkezelő portfóliójába, ami 16 millárdos állami tőkét kapott az Eximbanktól. 2021-ben a márka londoni boltját Szijjártó Péter külügyminiszter nyitotta meg. A cégnek negyven boltja van szerte a világban, az első külföldi boltjuk 2019-ben nyílt meg, New Yorkban.
Ljubov Nepop, Ukrajna budapesti nagykövete a Népszavának adott interjújában azt mondta, hogy hálás, amiért a magyar cégek – többek között a Nanushka – is példát mutatnak abban, hogy lemondanak az orosz árukról vagy bevételekről.
(Glamour)