Megszavazták a lengyel médiatörvényt, ami az ellenzék szerint ellehetetlenítené a legnézettebb hírcsatornát

2021. augusztus 11. – 21:59

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Szerda este a lengyel alsóház elfogadta az ország médiatörvényének módosítását, ami megvonná a médiaszolgáltatási engedélyt olyan cégektől, amik az Európai Gazdasági Térségen kívüli jogi személytől függenek – írja az MTI.

A döntést az ellenzék az amerikai tulajdonban álló TVN24 hírcsatorna elleni támadásnak veszi. A csatorna 2017 óta az amerikai Discovery tulajdonában áll. 2020-ban a Havas Media Group mérése szerint a 0-24 sugárzó TVN24 volt a legnézettebb hírcsatorna, a nézettség 5,36 százalékával. A hírcsatorna volt az ötödik legnézettebb csatorna az egész országban, a nézettsége 19 százalékot nőtt az előző évhez képest.

A szenátus elé kerülő törvénymódosítás mellett a 460 fős szejmben 228-an szavaztak, 216-an ellenszavazatot adtak le, tíz honatya tartózkodott. A döntés azért érdekes, mert éppen szerdán lépett ki a kormánykoalícióból az Egyetértés nevű kisebb párt. A szakadás ellenére a Jog és Igazságosság (PiS) vezette frakciónak sikerült keresztülvinnie a médiatörvény módosítását.

A Discovery a szavazás után kiadott egy közleményt, amiben az aggódásukat fejezték ki a módosítás miatt, de elmondták, hogy kitartanak a TVN működtetése és a lengyel emberek jogainak védelme mellett. Szerintük ez a döntés a demokrácia alapjainak számító szólásszabadság és független média elleni támadás. A cég szerint minden egyes Lengyelországban beruházó külföldi vállalat számára aggasztó lehet a mai szavazás.

„Ezzel a döntéssel Lengyelország aláássa azokat az értékeket, amik összekötötték az országot Europával” – írja a közlemény. A cég arra kéri Lengyelország elnökét, Andrzej Dudát, hogy ne írja alá a módosítást.