Több nagyvállalat, köztük a Mercedes, a Suzuki és a Mol is céges oltópontot alakított már ki munkavállalóik számára, erre azonban bármely vállalkozásnak lehetősége van, és ennek hangsúlyozására oltókampányt indít a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara – írja a Magyar Nemzet az MKIK elnökére, Parragh Lászlóra hivatkozva.
A kamara azért is támogatja ezt a gazdasági társaságoknál, mert mind a munkáltatók, mind a munkavállalók érdeke, hogy mielőbb újraindítsák a gazdaságot, stabilizálódhasson a kereslet. A céges oltásszervezés valószínűleg a nagyobb vállalatoknak jelenthet érdemi előrelépést, ez körülbelül száz-kétszáz céget érinthet.
A munkahelyi vakcinálás előnye egyfelől a dolgozók szervezett, munkavégzéshez igazodó oltása, másfelől a magyarországi átoltottság jelentős felgyorsítása – emelte ki Parragh a lapnak.
Azoknak a cégeknek, amelyek igényelni szeretnék a lehetőséget, a helyi kormányhivatalhoz kell fordulniuk. A kormányhivatal kapcsolatba lép ezután az illetékes szervekkel. A vakcinamennyiség szállításával, tárolásával járó logisztikai feladatokat nem a cégeknek kell megszervezniük. Parragh megjegyezte: nemcsak a vállalati központokban kell megteremteni az oltópontokat, hanem vidéki kirendeltségeken, telephelyeken is.
Ott, ahol állandó üzemorvosi jelenlét vagy üzemorvosi rendelő van, egyszerűbb a szervezés, de lehetőséget kell biztosítani ott is, ahol a fentiek közül semmi sem adott. Ebben az esetben a kormányhivatal segít ezt megszervezni.
Parragh László beszélt arról is, hogy az átoltottság növekedésével egyre fontosabb azok meggyőzése, akik nem szeretnének oltatni, a védettségi igazolványról pedig azt mondta: a közeljövőben akár indokolttá válhat, hogy adott esetben a munkáltatók különbséget tegyenek az oltott és oltatlan munkavállalók között, mivel az oltás felvétele esélyt biztosít arra egy újabb járványhullám elkerülésére, ami súlyos gazdasági és társadalmi károkat okozna.