Háborognak a Foodora futárai, sokan nem kaptak a szokott időben fizetést
2025. március 17. – 08:23
Rossz hétvégéje volt a Foodora ételkiszállító céggel szerződött futároknak, a Népszava hétfői számában megjelent cikke szerint ugyanis sokan nem kapták meg a szokott időben a pénzüket. Ezért több futár pénteken nem is állt munkába, de a napilap cikke szerint olyanok is voltak, akik bejelentkeztek az alkalmazásba, de „sztrájkba helyezték magukat” és nem vittek ki semmit.
A futárok közösségi oldalán többen arról írtak a hétvégén, hogy a Foodora üzenetet küldött nekik a fizetés elindításáról, de a pénz nem jött meg. A futárok elmondása szerint a cég kéthetente szokott fizetni a futárok által is használt alkalmazásban készült automatikus elszámolás alapján. A fizetésnap általában szerdára esik, de csütörtökön-pénteken legkésőbb meg szokott jönni a pénz. Most viszont semmi nem jött. Ez annak, aki mellékállásként szállít ételt, pár tízezres, másoknak több százezres kiesést is jelenthetett a hétvégére.
A témában pénteken kerestük a Foodorát, a cég hétvégi válasza szerint pedig a cég mindig időben fizet, ez pedig most sincs másként. „A foodora számára kiemelten fontos a futárpartnerei elégedettsége, ezért amióta foodora futárok járják az utcákat jóval a határidő előtt utaljuk a díjazást. A határidőn belüli fizetésnek nem kellene találgatás tárgyát képeznie, hiszen mindig időben fizetünk” – írta a cég, hozzátéve, hogy néhány esetben a tranzakciók nagy száma miatt előfordul, hogy a fizetés röviddel az esedékesség előtt történik.
A cég levele szerint a következő fizetési határidő március 19., vagyis e hét szerda, addig mindenki számíthat a fizetségére, de voltak, akik már múlt pénteken megkapták a pénzüket. „A hagyományos, havi fizetésből élőknek ismerős lehet a helyzet, amikor például az adott hónap 12-e a fizetési határidő, de a hétvégétől függően van, hogy 7-én, de van hogy csak 10-én érkezik meg az utalás. De 12-e után soha. Ebben az esetben is hasonló a helyzet” – írta a cég.
A Foodora március elején azzal került be a hírekbe, hogy Sára Botond, Budapest főispánja 50 millió forintos fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a céget. A fővárosi kormányhivatal vezetője szerint ellenőrzést rendeltek el az ételfutár cégnél, mert sokan panaszkodtak a szolgáltatás minőségére a fővárosi kormányhivatalnál. A vásárlók szerint gyakran késve érkezik meg a rendelés, de az étel minőségét és a kompenzációt is kifogásolták. Az árakkal szintén gond volt a fővárosi kormányhivatalt vezető főispán szerint.