Sára Botond 50 millió forintra büntette a Foodorát, miután sokan panaszkodtak a minőségre
Ötvenmillió forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta Budapest Főváros Kormányhivatala a Foodorát – közölte Sára Botond, Budapest főispánja pénteken a Facebook-oldalán.
Sára Botond azt mondta, ellenőrzést rendeltek el az ételfutár cégnél, mert sokan panaszkodtak a szolgáltatás minőségére a fővárosi kormányhivatalnál. A vásárlók szerint gyakran késve érkezik meg a rendelés, de az étel minőségét és a kompenzációt is kifogásolták. Az árakkal szintén gond volt a fővárosi kormányhivatalt vezető főispán szerint.
Sára Botond közölte, az ellenőrzés során más hiányosságokra is fény derült, ezért 50 millió forint bírsággal sújtották a céget. Nem ez az első, nagyobb összegű bírság mostanában, amit a Foodora bezsebel: februárban a Gazdasági Versenyhivataltól kaptak 35 millió forintos büntetést a fogyasztók megtévesztéséért. A cég befizette az összeget, de a határozat tartalmát vitatta.
Megkérdeztük a Foodorát, mit reagálnak a mostani bírságra, válaszukban közölték, hogy 2025 eleje óta közösen dolgoznak Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztályával, segítve a kivizsgálási folyamatot. „A Fogyasztóvédelmi Főosztály januári határozata alapján a honlapunkon hiányzó adatokat, például a tárhelyszolgáltatónk elérhetőségét, és postai címünket javítottuk. A határozat kézhez kapása óta eltelt időben nem kaptunk újabb értesítést a hatóságtól, melyben további változtatásokra köteleznének szolgáltatásunkkal kapcsolatban. Jelenleg alaposan vizsgáljuk a bírság tartalmát, hogy teljes mértékben megértsük a hatóság döntésének alapját.”
A cég azt is írta, „elkötelezett a megrendelők kiváló rendelési élménye és a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadjuk a Fogyasztóvédelmi Főosztály fejlesztő iránymutatásait.”