Olyan mélyre került a magyar autógyártás, ahol már évek óta nem volt

2025. január 14. – 13:46

Másolás

Vágólapra másolva

Munkanaphatástól megtisztítva 2,9 százalékkal esett vissza tavaly novemberben az ipari termelés az előző év azonos időszakához képest – közölte a KSH kedden. Ez októberhez képest 1,6 százalékos visszaesést jelent.

Az már múlt héten kiderült, hogy az októberi növekedés után novemberben ismét csalódást keltő eredményt produkált a magyar ipar. A KSH most ipari alágra lebontva is közzétette az adatokat, amelyek közül néhány fontos így alakult:

Az ábrán látszik, hogy a teljes ipari termelés a minimális októberi növekedés után arra a szintre süllyedt vissza, ahol az év nagy részét töltötte: ez a 2021-es éves átlag 95 százalékánál van. A gépgyártás és az élelmiszergyártás is minimálisan csökkent novemberben.

A novemberi adatot az húzza le, hogy különösen rosszul alakult az autógyártás és az akkugyártás teljesítménye. Az akkugyártást magába foglaló villamos berendezések gyártása 2023 októberéig bővült, majd 2024 tavaszáig visszaesett. Ezután 2024 nyár végén volt egy növekedés, amelyet azonban októberben és novemberben újabb visszaesés követett.

Még drámaibb a helyzet az autógyártást magába foglaló járműgyártásnál, amely 2023 közepe óta kisebb-nagyobb kilengésekkel egyre csak veszít a teljesítményéből. Tavaly novemberben újabb mélypont következett, utoljára 2022 áprilisában, vagyis két és fél évvel korábban termeltek ilyen keveset.

A statisztikákat egyszer minden bizonnyal fel fogja húzni, hogy idén év vége felé kezdi el a termelést a BYD szegedi, valamint a CATL és a BMW debreceni gyára. Addig azonban nem számíthatunk túl sok jóra, az előrejelzések szerint az öt éve szenvedő európai autógyártóknak idén még a korábbiaknál is nehezebb éve lehet.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!