One lett a Vodafone-ból és a Digiből – vannak fennakadások, ezt érdemes tudni a váltásról

2025. január 2. – 18:18

Másolás

Vágólapra másolva

Január 1-jétől One Magyarország Zrt. lett a Vodafone Magyarországból, mellette több változás is történt a csoport körül:

  • a Vodafone és a Digi lakossági és kisvállalati szolgáltatásai One márkanév alatt egyesültek;
  • a Vodafone, az Antenna Hungária és az Invitech nagyvállalati és üzleti szolgáltatásai One Solutionsként folytatják;
  • a Vodafone és a Digi üzlethálózatát összevonták;
  • a korábbi Vodafone HU mobilhálózat elnevezése One-ra változott.

A Vodafone-t felvásárló 4iG január 2-án közleményt adott ki arról, hogy mit érdemes tudni az eddigi ügyfeleknek. A tájékoztató szerint a váltás nem befolyásolja a meglévő ügyfelek előfizetéseit, azok változatlan feltételekkel érvényben maradnak addig, amíg az előfizető nem kezdeményez ebben módosítást, és nem vált a One új csomagjaira. A csoport arra figyelmeztet, hogy a következő napokban „előfordulhatnak apró technikai fennakadások, rendszerlassulások, illetve időszakos bejelentkezési nehézségek” a digitális felületek használatakor, folyamatosan dolgoznak a problémák elhárításán.

A közlemény szerint a márkaváltás miatt a korábbi Digi- és Vodafone-ügyfeleket nem érinti automatikus tarifa- és csomagváltás, az ügyfelek meglévő előfizetései One márkanév alatt változatlan feltételekkel érvényben maradnak addig, amíg az előfizetők nem akarnak rajta módosítani, vagy amíg nem váltanak önkéntesen a One új szolgáltatáscsomagjaira.

„A társaságok összeolvadásáig a számlázás menetében sem lesz jelentős változás”, írják (a Digi, a Vodafone Business, az Antenna Hungária és az Invitech az év második felében olvadnak be jogilag is a One Magyarország Zrt.-be). Az előfizetésekről szóló havidíjas számlákat továbbra is a korábbi szolgáltatók állítják ki, ez alól kivételt jelentenek a vodafone-osok, akiknek januári számláit már a One Magyarország Zrt. küldi.

A számlabefizetésre a One üzlethálózata mellett a www.one.hu oldalon, a Lapker-hálózat üzleteiben, csoportos befizetéssel vagy a korábbi vodafone-osok esetén az új One applikációban lesz lehetőség. A szolgáltatók meglévő bankszámlaszámai nem változtak, de banki utalás esetén a szolgáltató nevével megegyezően változik a kedvezményezett neve, így ezt módosítani kell a sikeres befizetéshez. A One Magyarország a társaságok egyesüléséig nem biztosít összevont számlákat, így abban az esetben, ha valaki vodafone-os és digis előfizetéssel is rendelkezik, továbbra is külön számlákat kap majd a szolgáltatóktól, kivéve akkor, ha új csomagra vált.

Az Antenna Hungária MindigTV Prémium Alap és Családi díjcsomagjait januártól ugyancsak változatlan tartalommal és díjon vehetik igénybe a meglévő ügyfelek, de változás, hogy január 1-jével a MindigTV Prémium márkanév megszűnt, a továbbiakban a szolgáltatások a One földfelszíni TV kínálatában érhetőek el.

A One integrált ügyfélkiszolgálást nyújt januártól, azaz minden lakossági és kisvállalati ügyfél egységesen a belföldi hálózatból ingyen hívható 1270-es számon érheti el az ügyfélszolgálatot. A nagyvállalati ügyfelek az 1420-as számon intézhetik az ügyeiket. Januártól átalakul a korábbi vodafone-os és digis üzlethálózat, az ügyfelek 2025-től a One üzletekben intézhetik személyesen ügyeiket. Az üzlethálózat átalakítása miatt néhány üzlet ideiglenesen bezár, és néhány korábbi Digi Pont megszűnik, de a csoport szerint ezek helyett minden esetben elérhető közelségben lesznek az új One üzletek.

A Digi ügyfélkapu felületen használt felhasználónevek és jelszavak változatlanok maradnak, de az ügyfélkapu már az új oldalon keresztül érhető el. A korábbi My Vodafone applikáció is megújul, a helyét a One alkalmazás veszi át. A korábbi digis ügyfelek számára még a Digi Ügyfélkapu alkalmazás érhető el, de a számláikat a One-on keresztül is befizethetik.

A One honlapja jelenleg háromfelé tereli az ügyfeleit: One és korábbi Vodafone, korábbi Digi és One földfelszíni TV (MindigTV Prémium) opciók közül lehet választani. A korábbi vodafone-osoknál és a MindigTV-nél az oldal azt írja, a szolgáltatások a megszokott módon és feltételekkel működnek, a Digire kattintva viszont felugrik egy figyelmeztetés, ami azt írja, „már lehetőséged van átváltani Digi szolgáltatásod One-ra”. Erre kattintva egy aloldal ugrik fel, ami azt írja, ha korábban az ügyfél a Digivel szerződött, és január 1. után nem módosított a szerződésén, lehetősége van átváltani a szolgáltatást One-ra. Az átváltás a korábbi Digi szerződés kötbérmentes megszüntetését és a One Magyarországgal történő új előfizetői szerződés megkötését jelenti. Az oldal felsorolja a váltás előnyeit és menetét (ehhez be kell menni egy üzletbe, vagy visszahívást kell kérni), az viszont nem derül ki, hogy kötelező-e váltani, illetve mi történik akkor, ha valaki nem végzi el a váltást. A 4iG ezzel kapcsolatban azt írja, az előfizetőknek, így a volt digiseknek nincs teendőjük, változatlanok a szerződési feltételek, a One új szolgáltatáscsomagjaira való váltás önkéntes lehetőség.

Arról, hogy miért nem szűnt meg még a digis mobilapplikáció, a 4iG azt írta, a Vodafone Magyarország tulajdonosváltásával a magyar Vodafone-nak le kellett válnia a korábbi tulajdonos által biztosított rendszerekről, és új önálló technológiai megoldásokat kellett bevezetnie. A Diginél viszont ilyen technológiai kötelezettség nem állt fenn, az ügyfeleknek viszont biztosítani akarták az átállás fokozatosságát. Ezért a Digi app még változatlan formában működik tovább. A csoport azt írja, több ütemben, várhatóan 2025 végéig, kisebb és nagyobb átalakításokkal a bolthálózat minden tagja belső kialakításában is megújul, egységessé válik.

Fontos különbség még a volt Vodafone-osok és a digisek között, hogy előbbiek számára a One Magyarország, utóbbiaknak továbbra is a Digi Távközlési és Szolgáltató Kft. nyújtja a szolgáltatásokat, de egységesen One márkanév alatt. Különbség az is, hogy a OneTV szolgáltatásai már minden korábbi Vodafone-os ügyfélnél elérhetőek, a digiseknek 2025 áprilisában nyílik meg a lehetőség, de nem automatikusan, hanem választható lehetőségként.

Az ügyfeleket a szolgáltatók emailben, SMS-ben és postán is tájékoztatták a váltásról. A One Magyarország azt ígéri, további tájékoztatást küld az ügyfeleinek januárban is.

Egy korábban digis olvasónk egy budapesti Vodafone-ba ment be csütörtökön ügyet intézni, ő kaotikus állapotokról számolt be, szerinte az előzetes tájékoztatás alapján az sem egyértelmű, hogy a régi digis ügyfelek milyen üzletet keressenek, ha személyesen akarnak ügyet intézni, One-t, Digit vagy Vodafone-t. Azt meséli, a monitorokon megjelent egy One felirat, de egyébként továbbra is a Vodafone régi dizájnja fogadta. Bár az ügyfélszolgálaton dolgozók segítőkészek voltak, látszik, hogy javában zajlik a betanulás, „egy digis tanítja a vodafone-ost és fordítva”. Azt is megjegyezte, hogy az összeolvadás miatt a rendszer nem fogadta be az ügyintézését, így azt kinyomtatni sem tudták, emiatt az ügyfélszolgálatos először kézzel írva, majd Wordben kezdte el dokumentálni a folyamatot. Végül mégis megoldották a nyomtatást, olvasónk fél óra után a kinyomtatott papírral távozott.

A 4iG szeptemberben jelentette be, hogy feldarabolja a magyar Vodafone-t, 2025 januárjától különválasztja a kereskedelmi és az infrastruktúra divíziókat. Az infrastruktúra működtetését végző vállalat V-Hálózat Távközlési Zrt., a kereskedelmi társaság One Magyarország Zrt. néven folytatja működését. A 4iG csoport egyébként már One néven működteti mobilszolgáltatását Albániában és Montenegróban is.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!