A VW és a Toyota eladásai kilőttek, a Tesla és Fiat számai bezuhantak októberben Európában
2024. november 22. – 04:47
866 ezer új autót állítottak forgalomba az Európai Unióban októberben, ami 1,1 százalékos bővülés a tavaly októberhez képest – írja az európai autógyártókat tömörítő ACEA sajtóközleménye. A nagyobb gazdaságok közül Németországban 6 százalékkal, Spanyolországban pedig 7,2 százalékkal nőtt az eladások száma, miközben Franciaországban 11 százalékkal, Olaszországban pedig 9,1 százalékkal csökkent.
Szeptember után októberben is hibrid autóból adtak el a legtöbbet, ebben a kategóriában 17,5 százalékkal nőtt az értékesítések száma. A tisztán elektromos autók piaca 2 százalékkal bővült, a plug-in hibrid autóké 7 százalékkal zsugorodott. A hagyományos meghajtások közül a dízeles autók eladásai 7,6, a benzines autók eladásai 6,8 százalékkal estek vissza.
Az elmúlt hónapok adatai alapján a tisztán elektromos autók részaránya megrekedt a teljes piac 14 százaléka környékén. A hibrid autók ezzel párhuzamosan hónapról hónapra egyre nagyobb szeletét teszik ki az eladásoknak, és fokozatosan szorítják ki a benzines és a dízeles modelleket.
Miközben az eladott autók száma az elmúlt egy évben alig változott, a különböző autógyártók teljesítménye egészen eltérően alakult.
- a piacvezetőnek számító Volkswagen-csoport eladásai 16,7 százalékkal nőttek, ide olyan márkák számítanak, mint a VW, a Skoda és az Audi;
- a piacon második Stellantis eladásai 16,9 százalékkal estek vissza, ide tartozik a Peugeot, az Opel a Citroen és a Fiat;
- a Toyota 17 százalékkal növelte az eladásait;
- a BMW 4,7 százalékkal;
- a Mercedesé 1 százalékkal visszaesett;
- a Ford eladásai 8 százalékkal estek vissza;
- a Volvo 24 százalékos bővülést ért el;
- a Tesla pedig 21 százalékos visszaesést.
A Volkswagen jó teljesítményéhez elsősorban a VW és a Skoda népszerűsége járult hozzá, a Stellantis adatait az húzza le, hogy idén októberben sokkal kevesebb Citroent és Fiatot vettek, mint egy éve. A január és október közötti időszakot tekintve hasonló trendeket látunk, de jóval kisebbek a különbségek.
Az európai autóiparnak komoly problémát jelent, hogy az emberek és a cégek nem vásárolnak annyi autót, mint amennyit a koronavírus-járvány előtt vásároltak. Emiatt több cégnek komoly problémái vannak, az egész iparág egyre mélyülő válságáról ebben a cikkünkben írtunk hosszabban.