A kínai állami média szerint „technikai konszenzus” alakult ki az elektromos autókra kivetett vámokról szóló tárgyalásokon
2024. november 18. – 09:57
Kína és az Európai Unió „technikai konszenzusra” jutott a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett EU-s vámok csökkentéséről vagy eltörléséről szóló tárgyalásokon – írja az Automotive News a kínai állami China Central Television egy Weibo-posztja alapján.
A lap szerint a két fél az árvállalások rendszerének bevezetését vizsgálta. Ez egy olyan összetett mechanizmus lenne, amelyen keresztül ellenőriznék az exportált autók árait és mennyiségét. A tárgyalások első köre után tett hivatalos közlések szerint azok folytatódnak.
A CCTV november 16-án saját forrásaira hivatkozva azt írta, hogy a felek nyitottnak tűntek egy mindkét fél számára elfogadható kompromisszum kidolgozására. A Bloomberg forrásai szerint viszont az EU képviselői korlátozott előrelépést láttak, és kevés esélyt adtak egy gyors megállapodásnak. A CCTV szerint ezek a közlemények félrevezetik a közvéleményt.
Az Európai Unió több hónapnyi vizsgálódás után idén október végén döntött arról, hogy védővámokat vezet be a Kínában gyártott elektromos autókra. A világ legnagyobb újautó-piacán jelenlevő, helyi üzemmel rendelkező márkák attól függően fizetnek magasabb vagy alacsonyabb vámot a továbbiakban, hogy mennyire működtek együtt a szubvencióellenes vizsgálat során.
A döntés bejelentése után az EU küldöttséget indított Kínába, hogy tárgyalásos úton keressenek alternatívát a kínai import megadóztatásának. Németország, az EU legnagyobb autógyártója nem szeretné, ha tényleg vámokat vetnének ki a kínai autók behozatalára, mert attól tartanak, hogy válaszul Kína is büntetővámokat vethet ki az európai autók importjára.