36 ezer forintos éves parkolási díjat vezet be Terézváros a lakóknak
2024. november 4. – 11:02
Soproni Tamás, Terézváros momentumos polgármestere a Facebookon jelentette be, hogy 2025-től 36 ezer forintos éves parkolási díjat vezet be, valamint a két tonnát meghaladó járművek esetében 72 ezer forintra emelkedik az éves parkolási díj.
A polgármester az intézkedést azzal indokolta, hogy Terézváros is rátér egy másik útra, és számos nyugat-európai nagyvároshoz hasonlóan enyhíti a környezeti károkat. Mint írja
Ehhez pedig csökkenteni kell a belvárost használó autók számát úgy, hogy az eddigi ingyenes közterület használatot megszüntetjük, és 36 ezer forintos éves tarifát vezetünk be az első autókra.
Majd jön az a fordulat, amit az adót kivető politikusok valamiért nagyon szeretnek, de azok, akik az új adót kapják, aligha, vagyis a politikus azt ecseteli, hogy valójában milyen könnyen kifizethető a teher.
Ez havi szinten 3 ezer forintnak, azaz kevesebb mint 5 liter benzin árának felel meg.
Ugyanakkor az mindenképpen pozitívum, hogy a kerületi lakosokat megadóztató új programban lesz szociálisan érzékeny elem is, vagyis Soproni Tamás azt ígéri, hogy a társadalmi igazságosságot szem előtt tartva, kedvezményekkel segítik a rászorulókat.
Az éves parkolási engedélyekből befolyt pénzt a Terézváros 2030 program keretében az emberléptékű és emberarcú városfejlesztésre, a kizárólagos lakossági parkolás rendszerének fenntartására, valamint a kedvezményes társasházi parkolóhelyek biztosítására fordítjuk
– írja bejegyzésében a Momentum politikusa.
Véleménye szerint egy olyan beépített környezetben, mint Terézváros, mindennél nagyobb értéke van a közterületnek. Olyan értéke, amit nehéz pénzben kifejezni, mégis csaknem mindenki fizet érte: a vendéglős, a könyvárus, a szálloda, a koncertszervező, mindenki, kivéve az autósok, akik ennek a területnek a legnagyobb részét használják. Azaz még annál is többet, hiszen kerületben tavaly a 6378 parkolóhelyre 8466 engedélyt igényeltek és adott ki az önkormányzat, azaz ha mindenki parkolna, akinek engedélye van, jóval túllógna a kocsisor a kerület határain.
A szöveg egyes részeiben aztán a polgármester egész beindul, olyan, mintha elkészítette volna a Belga zenekar ismert „a gyaloglás vége” című számának ellenpólusát, csak ő nem a gyaloglásról autózásra váltást ünnepli, hanem az autózásnak üzen hadat a gyalogosok érdekeinek figyelembe vételével.
„Parkolóházak, mélygarázsok, okos parkolás, végeláthatatlan parkoló autósor az utcákon – minden arról szólt, hogyan lehet még több helyet lecsípni az autóknak az élni, lakni vágyó emberek kárára.”
Majd így folytatta: Az autóknak, és nem az autósoknak hiszen nincs olyan autós, aki ne közlekedne gyalog, aki ne vágyna friss levegőre, aki ne akarná a szomszédságában lévő boltot, piacot úgy megközelíteni, hogy akár babakocsival is elférjen a járdákon. Mert az élet alapvetően gyalogosan zajlik.