Nagy Márton rendkívüli ellenőrzést rendelt el a legnagyobb ételfutároknál, a Foodora és a Wolt is érintett

2024. november 4. – 12:28

Másolás

Vágólapra másolva

A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál, jelentette be Nagy Márton minisztériuma. A közlemény szerint azért indul a vizsgálat, mert az utóbbi hetekben megnőtt az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos panaszok száma. A jelzett problémák az összes nagyobb ételkihordó céget érintik, így többek között a Woltot és a Foodorát is.

Ezeket a problémákat jelezték a fogyasztók:

  • a kiszállítási határidőnél jóval később érkeznek meg az ételek,
  • nem egyértelműen vagy hibásan szerepelnek az árak,
  • nem megfelelő a kiszállítás.

A kormányhivatal az ellenőrzés során 4 területre fókuszál:

  1. a kiszállított ételek minőségére és állapotára (például kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott-e az étel);
  2. a jelzett kiszállítási idő betartása (mekkora késéssel érkezett meg);
  3. az árakkal kapcsolatos problémák (például kiszállítási díj, szolgáltatási díj felszámítása)
  4. sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, valójában visszakapja-e a vételárat a fogyasztó.

A felsoroltakon túl az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre, olvasható a közleményben.

Az ételfutárokról itt írtunk részletesen.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!