Nagy Márton rendkívüli ellenőrzést rendelt el a legnagyobb ételfutároknál, a Foodora és a Wolt is érintett
2024. november 4. – 12:28
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál, jelentette be Nagy Márton minisztériuma. A közlemény szerint azért indul a vizsgálat, mert az utóbbi hetekben megnőtt az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos panaszok száma. A jelzett problémák az összes nagyobb ételkihordó céget érintik, így többek között a Woltot és a Foodorát is.
Ezeket a problémákat jelezték a fogyasztók:
- a kiszállítási határidőnél jóval később érkeznek meg az ételek,
- nem egyértelműen vagy hibásan szerepelnek az árak,
- nem megfelelő a kiszállítás.
A kormányhivatal az ellenőrzés során 4 területre fókuszál:
- a kiszállított ételek minőségére és állapotára (például kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott-e az étel);
- a jelzett kiszállítási idő betartása (mekkora késéssel érkezett meg);
- az árakkal kapcsolatos problémák (például kiszállítási díj, szolgáltatási díj felszámítása)
- sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, valójában visszakapja-e a vételárat a fogyasztó.
A felsoroltakon túl az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre, olvasható a közleményben.
Az ételfutárokról itt írtunk részletesen.