Közvetlen buszjárat indul Budapestről az ausztriai Parndorf Outletbe
2024. szeptember 5. – 12:25
Szeptember 20-tól rendszeres, közvetlen buszjáratot indít Budapestről a magyarok körében is népszerű Parndorf Designer Outlet. A 20 fős shuttle először szeptember 20-án indul Budapest belvárosából, a Báthory utcából. A jegy ára 29 euró, a busz 9-kor indul, az utasoknak nagyjából 5 órájuk lesz a vásárlásra, a visszafelé közlekedő busz 16:30 kor indul el és kora este ér Budapestre.
Rengeteg magyar vásárlójuk van
Parndorfot aligha kell bemutatni a magyar olvasóknak. Az 1998-ban megnyitott burgenlandi outlet látogatóinak évente nagyjából a hatoda magyar, és nagyon sok magyar munkavállaló is dolgozik az üzletekben. Az Ausztriában fejletlennek számító, tőlünk nézve persze nagyon is fejlett Burgenland tartomány legnagyobb magánmunkáltatója 2000 főt alkalmaz, akiknek a 48 százaléka magyar vagy szlovák, illetve a sok divatüzletből adódóan talán nem meglepő módon, a háromnegyede nő.
A buszjáratokat egy csütörtöki eseményen jelentették be, ezen Mario Schwann, az outletet működtető McArthurGlen globáls outletspecialista helyi vezetője azt mondta: a sok magyar vevő ellenére a cégük vezetői a nyitás óta még nem nagyon jöttek Magyarországra sajtóbeszélgetést tartani, de ezen a jövőben változtatni szeretnének.
A 37 ezer négyzetméteres területen jelenleg 160 designer márkát kínáló központ folyamatosan bővül, és most is nagy fejlesztések előtt áll. A cég vezetése nagyon bízik abban, hogy a magyar látogatók továbbra is sokat vásárolnak majd náluk.
A Telex kérdésére a cégvezető elmondta, hiába érkeztek meg az Ausztriát körülvevő országokba is a neves márkák, hiába volt Covid, a magyarok 15-18 százalékos aránya a vásárlók között teljesen stabil Parndorfban, vagyis amikor sikerül növekedni, a magyarok érdeklődése együtt növekszik az általános adatokkal.
A Covid előtt 2019-ben 6,2 millió látogató volt a csúcs, aztán jött pár gyengébb év, de 2023-ban 6,8 millió látogatóval új csúcsot döntött az outlet.
A McArthurGlen amúgy Európa piacvezető designer outlet üzemeltetője, 8 országban 24 ilyen egysége van, legutóbb éppen Párizs mellett nyitottak egyet. A cég nagyon „nyugati” fókuszú, erős Hollandiában, Ausztriában, Németországban, Spanyolországban, még Kanadában is van outletjük, az összes közül a burgenlandi egység a legkeletibb.
A cég forgalma évi 5 milliárd euró, és bár egyedi adatokat nem kaptunk, az biztos, hogy Parndorf specialitása, hogy a másfél órás utazási vonzáskörzetében három főváros is található: Bécs, Budapest, Pozsony, ami ritka. Igaz bőven vannak a cégnek olyan outletjei, ahol ugyanebben a másfél órás sugarú körben jóval többen laknak.
A magyar vásárlók száma tavaly 27 százalékkal, az idei első félévben 12 százalékkal nőtt. Azt a cégvezető nem árulta el, hogy a magyarok pontosan mennyi pénzt hagytak az outletben, de annyit azért hallottunk, hogy az úgynevezett taxfree, vagyis a luxuscikkeket kereső közel-keleti, vagy ázsiai vásárlók egy vásárlóra jutó költése nagyobb.
A cég viszont nagyon számít a magyarokra, a nevezett fővárosokból újszerű kísérletként szervezi a shuttle-buszokat. Amúgy Parndorf vasúttal is elérhető, illetve a közelében szállodák, további bevásárlási helyszínek és szórakoztatóprogramok is találhatók. A cég egyrészt büszke arra, hogy nagyon sok burgenlandi terméket forgalmaz, illetve arra is, hogy folyamatosan zöldíti a területet, égőcserével, megújuló energetikai megoldásokkal, tetőre szerelt napelemekkel, okos méréssel.
Parndorf új fejlesztéseiről megtudtuk, hogy nagyon beváltak az éjszakai vásárlási lehetőségek: akkora tülekedés volt, hogy az egy éjszakás programot négy éjszakára kellett elosztani. A most bejelentett fejlesztések során új márkák is jönnek, így szeptemberben a McQueen luxusmárka, míg a Spyder, a Red Bull World, vagy a Tommy Hilfiger Kids is bővíti a kínálatot.