Először fontolgat komoly bezárásokat a Volkswagen az autópiac változása miatt
2024. szeptember 3. – 04:46
Először fontolgatja a Volkswagen németországi gyárak bezárását, ami azt is mutatja, hogy Európa vezető autógyártóinak erősődő nyomással kell szembenézniük ázsiai riválisaik miatt. A cég egy nagy németországi autógyárat, illetve egy alkatrészgyárat tekint elavultnak – a döntés viszont nagy ellenállásokba ütközött.
A cégvezetés szerdán készül egy bejelentésre, amelyről Daniela Cavallo, az IG Metall szakszervezet tagja úgy fogalmazott, hogy reméli, ott lesz a vezérigazgató is, különben „nagyon kellemetlen lesz” a tárgyalás a cégvezetők számára. A szakszervezet már többször hiúsította meg a cég vezetőinek változtatásra irányuló törekvéseit.
A 680 ezer főt foglalkoztató Volkswagen arról is beszámolt, hogy úgy érzi, ideje lesz megszüntetnie az 1994 óta életben lévő munkahely-biztonsági programját, ami eddig a leépítéseket gátolta. A cégvezetés szerint a helyzet most rendkívül feszült, miközben tenni kell valamit a költségcsökkentés érdekében. A Volkswagen az első olyan nagy márka, amely komolyan megpróbálja racionalizálni kiadásait, hogy kibrja az elektromos autók egyre növekvő piacát.
A cég a nagy autógyártók közül a legrosszabbul teljesítő volt az elmúlt öt évben. Európában, az Egyesült Államokban és kifejezetten Kínában néz szembe komoly riválisokkal, többek között a BYD térnyerése miatt is.
Mint azt írtuk, 1,91 milliárd dolláros nettó profitot könyvelhetett el idén január és június között a kínai BYD elektromos autókat gyártó cég. Az is megfigyelhető még az elektromos autók piacán, hogy a húsz legnagyobb gyártó közül kilenc is kínai vállalat. Ez a növekvő kínai keresletnek és a cégek globális terjeszkedésre való hajlandóságának is köszönhető. Nincs ez másképp a BYD esetében sem.
A BYD stratégiájával eléggé felrázta a piacot. Áraival a fogyasztók széles körét kezdte el vonzani, annak ellenére, hogy korábban az elektromos autók célközönsége egy meglehetősen szűk réteg volt. A megfizethetőséget szem előtt tartó stratégia hatékonysága abból is látszik, hogy az eladási adatok emelkedése az év folyamán egyáltalán nem lassult. A vállalat plug-in szegmense is robbanásszerű növekedést produkált, az eladások csak májusban 54 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.
A BYD most már Európában is terjeszkedik, hosszútávú céljuk pedig, hogy eladásaik felét a globális piacon könyvelhessék el. Első gyárukat Európában Magyarországon építi fel a vállalat. A szegedi BYD-gyár építkezésének előkészületei folyamatban vannak. Mindent itt fognak legyártani és összerakni, az akkumulátorok kivételével, ezeket Kínából szállítják majd.