Újabb vizsgálatot indított a GVH a Wizz Airrel szemben
2024. augusztus 6. – 09:33
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben a GVH. A hatóság azt gyanítja, hogy a cég foglalási rendszere híján van a szakmai gondosságnak, valamint szerintük a szolgáltatási díjakkal kapcsolatosan lényeges információkat is elhallgathat – írja közleményében a GVH.
A Gazdasági Versenyhivatal 2024. augusztus 3-án szombaton zárta le legutóbbi eljárását a Wizz Air-rel szemben. A vállalkozás elhallgatta, hogy egyes csomagjainak részét képező többletszolgáltatásokat külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, emellett pedig a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatottaz automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről.
A fenti jogsértések miatt több mint 307 millió forintra bírságolták a céget. A versenyhatóságnak ezen felül jelenleg is zajlik egy vizsgálata a Wizz Air-rel szemben, mivel a cég feltételezhetően fontos információkat hallgatott el az utasok elől.
A GVH most egy újabb versenyfelügyeleti eljárást is indított, mivel gyanúja szerint: a Wizz Air valószínűsíthetően nem tesz eleget a szakmai gondosság követelményének, mivel foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság és a megbízhatóság érvényesülését a szolgáltatási díjairól szóló tájékoztatási gyakorlatában, ugyanis a különböző eszközökön (pl. két mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen) elérhető azonos szolgáltatások díjai egyes esetekben eltérőek lehetnek.
A társaság ezen felül a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
Az eljárás lefolytatására három hónap áll rendelkezésre, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Az elmúlt időszakban növekvő számú panasz és bejelentés érkezett a GVH-hoz a légitársaságok gyakorlatait illetően. A megszaporodott fogyasztói jelzésekre, illetve a légiforgalmi piac működési problémáival kapcsolatos piaci anomáliákra tekintettel Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hatáskörével élve figyelemfelhívást küldött több, a magyar piacon tevékenységet folytató légitársaság vezetőjének is