Lassan, de biztosan gyarapodnak influenszereink
2024. június 6. – 14:56
A Forbes legértékesebb influenszereiről szóló lista után több nagy tartalomgyártó cégének tavalyi pénzügyi elszámolása is elérhetővé vált, ahogy cégeik május végén benyújtották az éves beszámolóikat.
A lista második helylén szereplő, aztán a tartalmait újonnan induló üdítőmárkája promója végett letörlő Strenner Antal, azaz Whisperton 49 milliós árbevétellel zárta a tavalyi évet. A nemrég a GVH által is vizsgált influenszer ezzel csupán 7,5 millió forinttal növelte nettó árbevételét a tavalyi évhez képest, a cég profitja viszont beesett 20 millió forint alá, a tavalyi 25,7 millióhoz képest.
Nagyot kaszált viszont Pusztai Tamás, azaz Nessaj, aki a Forbes listáján a harmadik helyen végzett Whisperton mögött. A 2022-es, 26,2 milliós árbevételéhez képest a tavalyi évet kicsit több, mint 113 millióval zárta,
Nessaj 89,1 milliós profitja az előző évi eredmény csaknem ötszöröse.
Osváth Zsolt cége szintén gyarapodott, de jóval szerényebb mértékben, 2022-es, 17,7 milliós nettó árbevételét tavaly 31,8 millióra növelte, ami kicsit több, mint másfélszeres növekedés. Osváth profitja jóval több volt, mint két éve, a 15 millióból ki is vett 5 milliót osztalék formájában.
Közel megduplázta árbevételét a Forbes listájának első helyezettje, a TheVR is. Ők a két évvel ezelőtti 162,3 millió forint után 311,8 millió forintos nettó árbevétellel zárták a 2023-as évet, a cég 154 milliós profitjából pedig ki is vettek 28 millió forint osztalékot. Az egyik legtöbb feliratkozóval rendelkező magyar Youtube csatorna, a Videómánia mögött álló
Dancsó Péter cégének árbevétele is több, mint kétszeresével nőtt, 31,8 millióról 70 millióra, 56,4 milliós profitja pedig szintén két és félszerese a tavalyinak.
Nem elérhető egyelőre a kimutatása olyan influenszereknek, mint például a Magyar Péterrel és Szijjártó Péterrel is interjúzó Pachert Balázs, azaz Balázs Kicks, vagy éppen a mobiltokos botrányhős Mobilfox.