Whisper Ton, Forstner Csenge és Fördős Zé is fennakadt a GVH szűrőjén
2024. május 21. – 13:37
Hat magyar influenszer, köztük Dancsó Péter – Videómánia; Forstner Csenge, Fördős Zoltán – Fördős Zé, Halmi Bence, Kása Roland – Rolix és Strenner Antal, azaz Whisper Ton reklámjellegét érintően indított versenyfelügyeleti eljárásokat a GVH.
A versenyhivatal azt közölte, hogy gyorselemzésük alapján a népszerű influenszerek többnyire hiányosan, vagy egyáltalán nem tüntetik fel a tartalmaik reklámjellegét. A hivatal nemcsak az influenszerek, hanem a több hirdető céggel, illetve a közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt indított eljárást.
A GVH azt kifogásolta, hogy az influenszerek a különböző közösségi platformjaikra (Facebook, TikTok, YouTube) kitett posztjaik sem képi világából, sem videóiból nem derül ki egyértelműen, hogy pénzt kaptak értük.
A hivatal közölte, hogy az eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárásokban érintett személyek, vállalkozások jogsértést követtek el.
A Forbes idei, a legértékesebb influenszerek listáján Whisper Ton a tavalyihoz képest egy helyet javítva idén a 2. helyet szerezte meg, a lap azt írta róla, hogy továbbra is a magyar TikTok megkerülhetetlen arca, csatornáján a Rimmel Londonnal és a Burger Kinggel is folytat együttműködést.