Elmarad és meg is szűnik a Genfi Autószalon

2024. június 1. – 16:50

Elmarad és meg is szűnik a Genfi Autószalon
Az idei Genfi Autószalon látogatója fényképet készít az európai év autójának választott Renault Scenic E-Tech-ről – Fotó: Fabrice Coffrini / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Évtizedeken át az autós világ központi eseménye volt, ahonnan nem mertek hiányozni a nagy gyártók, mert az év elején rendezett Genfi Autószalonon bemutatott újdonságokról először a szaksajtó, ezután az érdeklődők milliói beszéltek, és mindennek most vége. A szalont szervező alapítvány bejelentette, hogy jövőre nem rendezik meg az eseményt, egyúttal a szervezet felszámolást kezdeményezett magával szemben, írja az Automotive News Europe.

A Genfi Autószalon 1905-ben rendezték meg először, majd a hatvanas évekre félmillióra nőtt a látogatószám, amely 2005-ben érte el a csúcsot, akkor 747 ezren váltottak jegyet, írja a Player.hu. A formátumnak nemcsak a koronavírus-járvány tett be, bár rengeteget rontott a perspektíváin, hogy 2020-ban szinte már fel voltak építve a méregdrága standok, amikor a nyitás előtt lefújták az eseményt a szervezők a fertőzésveszély miatt.

A kiállítást az utóbbi években, így idén februárban is megrendezték, ezúttal viszont csak 168 ezer látogató volt. A szervezők igyekeztek a korszellemhez igazítani a programokat, sőt, kinőtt belőle egy katari rendezvény is, ám az eredeti helyszínen, a Palexpo rendezvényközpontban tartott szalonról sok tömeggyártó hiányzott. A Renault-n és a Dacián kívül jobbára az európai piacra éppen betörni készülő kínai gyártók láttak benne fantáziát, vagyis a jelek szerint eljárt az idő a genfi szalon fölött.

Hogy mi lép a Genfi Autószalon helyébe? A Párizsban és Frankfurtban továbbra is tartják magukat a történelmi autókiállítások, és a Közel-Keleten vagy éppen Kínában is érdekli az embereket a személyes autónézegetés lehetősége. Az Autocar szakportál cikke szerint viszont a gyártók jelentős része áthelyezte a hangsúlyt a közösségi médiára, ahol élő autóbemutatókat közvetíthetnek a kiállítási jelenlétnél sokkal olcsóbban, a szakújságírókat pedig továbbra is sajtóutakra hívják, ahol kipróbálhatják az új autótípusokat.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!