Bezárja európai központját az egyik legnagyobb kínai autógyártó

2024. május 30. – 12:25

Bezárja európai központját az egyik legnagyobb kínai autógyártó
A Great Wall Ora 03 nevű kis villanyautója az európai kínálat legkeresettebb típusa – Fotó: Great Wall Motor

Másolás

Vágólapra másolva

Mind a száz alkalmazottját elbocsátja a kínai Great Wall Motor (GWM) 2021-óta működő müncheni képviselete, ezzel augusztus végén megszűnik a márka európai központja, írja az Automotive News Europe. A cég szóvivője a villanyautók iránti kereslet vártnál kisebb mértékű növekedésével, illetve németországi csökkenésével, az élesedő árversennyel, és a Kínából származó villanyautókra kivetett Európai uniós vám esetleges bevezetéséből adódó kockázatokkal magyarázta a döntést.

A tervek szerint a Great Wall márkájú autókat továbbra is meg lehet majd vásárolni Európában, így a német, a brit, az írországi, bolgár, illetve svéd kereskedésekben, de minden egyéb tevékenységet, például az alkatrészellátás megszervezését közvetlenül a gyár végzi majd. Bár az Európai Unió csak a választások után dönt majd a kínai autókra vonatkozó vámok bevezetéséről, ez a lépés akár fel is gyorsíthatja a GWM gyárépítéssel kapcsolatos terveit, a lehetséges helyszínek közt pedig Németország, Csehország, illetve Magyarország szerepel. A Great Wall tavaly 1,2 millió járművet adott el világszerte, amelyek közt nemcsak személyautók, de haszonjárművek is voltak.

Ezen kívül felmerült az is, hogy a jelenleg kizárólag villanyautókból álló európai kínálatot belső égésű motorral szerelt, feltehetően hibrid típusokkal egészíti ki a cég, hogy ezzel is ellensúlyozza az alapvetően csak az elektromos modellek esetében tervezett uniós vámok negatív hatásait.

A Frankfurter Allgemenine Zeitung januárban, több jelenlegi és korábbi alkalmazottól származó beszámolóra hivatkozva azt írta, hogy mérgező a légkör a Great Wall európai irodájában, ahol állításuk szerint állandóan érezhető a kínai központ dominanciája, nem ismerik el az európai dolgozók szakértelmét, és szokatlanul kemény hangnemet használnak. Erre reagálva a müncheni iroda vezetője, a korábban a Kiánál dolgozó Steffen Cost azt mondta, hogy a Great Wallnál intenzív a munkakörnyezet, amivel nem mindenki tud megbirkózni.

A Dataforce piacelemző cég kimutatása szerint az idei év első négy hónapjában 1621 járművet adott el összesen a Great Wall Motor az európai piacon, ami a tavalyi mennyiség másfélszerese, ugyanakkor jelentősen elmarad a korábbi várakozásoktól. A legkeresettebb az Ora 03 nevű kiskategóriás típus volt, ennek kedvezményes alapára Németországban 27 ezer euró, átszámítva 10,5 millió forint, akkumulátora 47 kilowattóra kapacitású, a megtehető legnagyobb hatótáv pedig 300-400 kilométer, a használat módjától függően. A típusból összesen 1149 példány talált gazdára április végéig, de a cég hamarosan Európában is bemutatja az Ora 07 elnevezésű középkategóriás modellt, amelyet a müncheni központ bezárása ellenére Németországban és Nagy-Britanniában is árusítani fognak.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!