Bejött a jelszómegosztás elleni hadjárat a Netflixnek, az egekbe emelkedett a cég profitja

2024. április 21. – 12:22

Másolás

Vágólapra másolva

A Netflix népszerűsége a világjárvány, és az azzal járó karantén-időszakok alatt sosem látott magasságokba emelkedett, de a 2021-es csúcs óta nem fut olyan jól a szekér a cégnek, leginkább annak köszönhetően, hogy egyre erősebb és több a konkurencia, és az emberek nem fizetnek elő nyakra-főre az összes streaming szolgáltatóra, hanem inkább váltogatják őket, attól függően, hol mennek éppen az őket érdeklő sorozatok és filmek. A másik jellemző megoldás a jelszómegosztás, amikor emberek kölcsönadják egymásnak az elérési adataikat, és többen használják egy előfizetéssel a rendszert.

A Netflixnél a cég becslései szerint a 100 milliót is elérhette az ilyen, rendszeresen kölcsönadott jelszavak száma, amikor tavaly hadat üzent a jelenségnek. Az ilyesmit technikailag aránylag egyszerűen, és nagy pontossággal ki lehet szűrni a csatlakozó eszköz technikai adatait és az IP-címét (és az abból kikövetkeztethető földrajzi pozíciót) figyelve. A nehézség inkább abban áll, hogy úgy lehetetlenítsék el a jelszómegosztást, hogy azzal ne haragítsák magukra a felhasználókat, és egy előfizetésből kettőt varázsoljanak.

A cég most közzétett negyedéves pénzügyi jelentéséből az látszik, hogy ezt egész jól sikerült megoldaniuk az olcsó, másodlagos előfizetések bevezetésével (Magyarországon is van ilyen, havi ezer forintos „vendég” előfizetés). A Netflix az idei év első három hónapjában bő 9 millióval növelte az aktív előfizetői számát, és most 270 millió fölött jár. A negyedéves bevétel 9,4 milliárd dollár, a nyereség pedig 2,3 milliárd volt – utóbbi forintban nagyjából 850 milliárdos profitot jelent.

A legnagyobb slágerek, amik a Netflixhez vonzották az előfizetőket, ebben a negyedévben a Háromtest-probléma, a Gentlemen, az élőszereplős Avatar-sorozat, illetve a Nem versz át című thriller voltak; ezeknek sikerült egy-egy hét alatt több mint 100 millió órára a képernyők elé ültetni a nézőket.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!