Nagyon rákaptak az emberek az ország- és vármegyebérletekre

2024. április 13. – 08:52

Másolás

Vágólapra másolva

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok – közölte honlapján a MÁV-Volán Csoport. A tájékoztatás szerint tavaly ősz óta stabilan havi félmillió körül adtak el a vármegye- és országbérletekből, a tarifarendszer korszerűsítéssel pedig márciusban további 33 százalékkal növekedtek az eladások a februári adathoz viszonyítva. „Ha csak a hónap eleji vásárlási csúcsot vesszük figyelembe, akkor március és április első hét napjában 60-80 ezer vármegye- és országbérlettel többet váltottak, mint február azonos időszakában” – írták.

Az InterCityket januárhoz képest 162 ezerrel, februárhoz képest 152 ezerrel többen választották márciusban. Hozzátették: a korábbi bonyolultabb kedvezményrendszer jelentős egyszerűsödése és kiterjesztése (65 helyett 20 típusra csökkent a kedvezménykategóriák száma, amelyeket ugyanakkor a korábbinál több utas és kedvezőbb feltételekkel vehet igénybe, így például nőtt azoknak a száma, akik ingyenesen utazhatnak), illetve a jegy- és bérlettermékek körének átalakítása révén sokkal könnyebben érthető és elérhető lett az utazás annak a mintegy 3,5-4 millió utasnak, akik rendszeresen vagy alkalmanként a közösségi közlekedést választják.

A legnépszerűbb a kedvezményes, 1890 forintba kerülő országbérlet, melyből 1,7 milliót vásároltak az ennek használatára jogosultak (fogyatékossággal élők, tanulók stb). A kedvezményes vármegyei változatokból 1,8 milliót vettek utasaink – írták.

A MÁV szerint a napon belüli akár többszöri utazást, átszállást leegyszerűsítő, kedvező árú Vármegye24 és Magyarország24 napijegyekből is már 120 ezret váltottak, ami azt bizonyítja, hogy sokak számára kényelmesebb, ha egyetlen jeggyel elintézhetik az egynapos (24 órán belüli) utazást akár vonattal, busszal vagy HÉV-vel közlekednek.

Közölték azt is, hogy az utasok fele a MÁV appon, Elvirán, mávos automatából vagy a BKK online felületein szerzi be a jegyeit, bérleteit.

Nem mindenki járt jól az új bérletfajtákkal

Mint korábban írtuk, a bérletek egyszerűsítése jól hangzik, de a nagy átalakításban vannak, akik rosszul járnak, méghozzá a bérletvásárlók körülbelül tíz százaléka. Vitézy Dávid szerint ugyanis akinek jobb és olcsóbb volt, az már márciusig átváltott a vármegyebérletre. De akinek a régi típusú, kilométer-alapú bérletek jobban megérték, azoknak a változás brutális áremelést jelent, ugyanis a régi, kilométer-alapú bérletfajták megszűntek és az újat kell venni. Nyilván ez is szerepet játszhat az új típusú bérletek mostani eladási csúcsaiban.

A kilométer-alapú bérletek azoknak érik meg, akik nem utaznak sokat, jellemzően például Budapest határa mellett laknak valamelyik agglomerációs településen, és onnan járnak be dolgozni. Például ahogy Vitézy írta: „az eddigi 5 km-es vasúti, Volánbusz vagy HÉV-bérletet vásárlóknak az eddigi 5940 forint helyett 9450 forint lesz a havi bérlet, ami 59%-os áremelés.”

A Budakesziről, Budaörsről, Nagykovácsiból, Solymárról, Pécelről és még sok más településről busszal, vagy épp Dunaharasztiból, Budakalászról, Csömörről, Kistarcsáról HÉV-vel ingázók az eddigi 5 kilométeres bérlet helyett az 59%-kal drágább vármegyebérletet vehetik csak meg a fővároson kívüli szakaszra. Ugyanez érvényes a vidéki nagyvárosok közvetlen vonzáskörzetére is.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!