A magyar konzorcium átadta a spanyol hatóságoknak a Talgo felvásárlására vonatkozó terveit

2024. március 25. – 09:47

Másolás

Vágólapra másolva

A Ganz-Mavag Europe Zrt. részletes tájékoztatást nyújtott be a spanyol hatóságoknak a Talgo részvényeire tett ajánlat részleteiről a közvetlen külföldi befektetések (FDI) jóváhagyására vonatkozó szabályok szerint – derül ki a cég közleményéből.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a spanyol tőzsdefelügyelet (CNMV) oldalán március 7-én csütörtökön jelent meg a magyar vételi ajánlat részletes leírása és a Talgo vezetésének támogató véleménye. Bacsa György, az ajánlattevő cég (Ganz-Mavag Europe) elnöke is megerősítette a bejelentést.

Ezek szerint a Ganz-Mavag Europe Zrt. 5 eurós részvényenkénti áron tett vételi ajánlatot a spanyol gyártóvállalatra. Az ajánlat így összesen 619 millió eurós (240 milliárd forintos) értékű.

Ahogy korábban írtuk, az ügyletet az előzetes spanyol politikai kommunikáció alapján Madridban még vélhetően elég szigorú ellenőrzések alá vonják, mivel a spanyol kormány stratégiai eszköznek tekinti a Talgót.

A cég friss közleményében azt írja, „az európai partnerségben rejlő ipari és kereskedelmi együttműködés mindkét fél számára kivételes előnyökkel járna”, és „teljes mértékben nyitott a konstruktív és transzparens szakmai párbeszédre”.

A Ganz-Mavag Europe most hivatalosan is átadta a spanyol hatóságoknak a közvetlen külföldi befektetéssel kapcsolatos bejelentését és az ajánlathoz kapcsolódó információkat.

Erre a végleges ajánlati tájékoztató (prospektus) jóváhagyásához van szükség, amelyet a tervek szerint a magyar konzorcium a következő hetekben nyújt be.

„A konzorcium nagyon komolyan veszi a tervezett stratégia együttműködést: a lehető legrövidebb időn belül szolgáltatott információt az ajánlattevőről, az ajánlat részleteiről és az iparági terveiről is. A Ganz-Mavag célja ugyanis, hogy az illetékes spanyol hatóságok minél előbb részletesen is áttanulmányozhassák az ajánlat és a stratégiai partnerség előnyeit” – áll a közleményben.

„A kötöttpályás közlekedés fejlesztése összeurópai érdek, a fenntartható közlekedési formák elterjedéséhez pedig nemzetközi együttműködésre van szükség. […] Meggyőződésem, hogy a Talgóval tervezett stratégiai együttműködésünk mindkét fél számára előnyökkel járhat; a Talgo pedig vezető európai cégcsoportként erősödhet tovább mind a hagyományos piacain, mind az új – például keleti piacokon” – közölte Bacsa György.

Hozzátette, a magyar konzorcium ajánlattevőként vállalja, hogy a Talgót spanyol
tőzsdei cégként segíti tovább stratégiája megvalósításában.

Mi a Talgo?

A Talgo vonatgyártót, amelynek fő részvényese a Trilantic magántőkealap, 2015 májusában jegyezték be a madridi tőzsdére.

A Talgo a gyorsvonatok és az Intercity vonatok tervezésében, gyártásában és karbantartásában vezető cég, aktív Spanyolországban, Németországban, Dániában, Szaúd-Arábiában, Egyiptomban és Kazahsztánban. A Talgo a spanyol Renfe nagy és nagyon nagy sebességű vonatainak fő szállítója, de dolgozott a szaúd-arábiai Mekka és Medina között kiépített „Haramain” vasútvonal nagysebességű projektjén is.

Kik a magyar vevők?

Az ajánlattevő társaság neve Ganz-Mavag Europe Zrt. Ennek két tulajdonosa van, 45 százalékban az állami befektetőcég, vagyis a Corvinus Zrt. és 55 százalékban a Ganz-Mavag Holding Kft., ami a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. 100 százalékos tulajdonában van. Emögött a Solva II. Magántőkealap áll, amelynek fő részvényese a Törő Csaba.

A Solva II Magántőkealapot a Lead Ventures Alapkezelő Zrt. alapkezelő társaság kezeli, amely 100 százalékban a magyar Mol Vagyonkezelő Kft. tulajdonában van, amely pedig a Mol Nyrt. tulajdona.

A konzorcium március 7-i beadványa rögzítette, hogy a Magyar Állam sem közvetlenül, sem közvetve nem rendelkezik részesedéssel a Ganz-Mavag Holding Kft.-ben, illetve a Solva II Magántőkealapban.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!