Tényleg letarolja az Aldi és a Lidl Magyarországot? – megkérdeztük a Spar vezetőjét

2024. február 24. – 06:50

Tényleg letarolja az Aldi és a Lidl Magyarországot? – megkérdeztük a Spar vezetőjét
Heiszler Gabriella, a Spar ügyvezető igazgatója – Fotó: Melegh Noémi Napsugár / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Évek óta téma Magyarországon, hogy terjeszkednek a német diszkontláncok, egyre többen vásárolnak náluk a szupermarketek és hipermarketek helyett. Erről mi is írtunk sokat, úgyhogy most rákérdeztünk a témára Heiszler Gabriellánál, a Spar ügyvezető igazgatójánál, akivel hosszú interjút készítettünk.

Arról, hogy kit fenyeget leginkább a piac átalakulása, vagy ki szorulhat ki onnan, Heiszler azt mondta: „ha végignézik, hogy az elmúlt tíz évben kinek hogy alakult a piaci részaránya, abból könnyen levonhatnak következtetéseket. Én arra büszke vagyok, hogy mi ezen a listán eddig felfelé lépegettünk, feketén-fehéren látszik, ki az, aki visszaszorulóban van.”

Azt, hogy a nagy kiskereskedelmi láncok közül kinek hogy alakult a forgalma az előző években, itt lehet nézegetni:

Az ábrán látszik, hogy a Spar 2013 óta leelőzte a Tescót, a Coopot és a CBA-t, a Lidl azonban még a Spart is megelőzte.

Heiszler Gabriella szerint „a hipermarketek forgalma nemcsak Magyarországon, de egész Európában csökken. 15-20 éve az volt a normális, hogy az emberek elmentek autóval 2-3 órára vásárolni, amit ma egyre kevesebben csinálnak. De ettől még a hipermarketek sem fognak megszűnni, mert mindig lesz egy réteg, amelynek szüksége van az ott kapható a széles választékra. Ezzel párhuzamosan – főleg az inflációs vagy gazdasági válsággal terhelt időszakban – a diszkontok relatív forgalma nő, de közben a szupermarketeké is megmarad, mert mindig lesznek, akik az otthonuk közelében akarnak egy szélesebb termékpalettából válogatni. A kérdés az, hogy a három közül melyik csatorna forgalma mekkora lesz.”

Az Aldi és a Lidl terjeszkedéséről azt mondta: „Magyarországon egyelőre bővül a diszkontok forgalma, és szerintem ennek van is még tere, de én azt látom, hogy a mi pozíciónk inkább attól függ, hogy azokat a vásárlókat hogyan tudjuk megszólítani, akik szupermarketbe szeretnének menni.”

A teljes interjút itt lehet elolvasni.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!