Az IKEA-s ételekért és bútorokért is órási volt a lelkesedés tavaly

2024. január 24. – 12:08

Másolás

Vágólapra másolva

Az IKEA Magyarország 11 százalékos forgalomnövekedéssel zárta a 2023-as pénzügyi évet, százezerrel több vásárlójuk volt, mint egy évvel korábban, és a cég sajtótájékoztatóján az is kiderült, hogy januártól árcsökkentésbe kezd.

A bútorkereskedő cég közleményében azt írta, hogy kiskereskedelmi forgalmuk 145 milliárd forint volt, és három áruházukban (Soroksár, Budaörs, Örs Vezér tere) összesen 8,1 millió vásárlót fogadtak. Számuk százezerrel több volt, mint egy évvel korábban, de az éttermeik is ötvenezerrel több embert vonzottak. Összesen 4,1 millió fizetővendégük volt.

Az online eladások aránya 23,2 százalék maradt, viszont jellemzően többet költöttek az emberek a digitális térben: egy vásárlás átlagos értéke az áruházakban 28 605 forint volt, az online vásárlások esetében pedig 80 705 forint, olvasható a cég közleményében.

Az IKEA árcsökkentési programot is bejelentett, január végétől 1196 terméket áraznak le, átlagosan 17 százalékkal lesznek olcsóbbak az eredeti árhoz képest.

Textilkollekció a munkaruhákból

A fenntarthatóság is nagyobb hangsúlyt kap a bútorkereskedőnél, amely új és megújuló kollekciókról is beszámolt. Az egyik kollekció az IKEA munkatársainak korábbi, már nem használt munkaruháiból született meg és tizenhat textilterméket, párnahuzatot, függönyt, táskát tartalmaz. a feldolgozott munkaruhák mellett alapanyagként szolgált még PET-palackokból származó, újrahasznosított poliészter és további textilhulladék.

Az IKEA adata szerint tavaly az értékesített termékek 35 százaléka készült fenntartható alapanyagokból, és azt tervezik, hogy 2025-re már csak elektromos járművekkel szállítani ki árut a vevőkhöz. Az éttermeikben is a fenntarthatóságra törekednek, a főételek 50 százalék növényi eredetű lesz.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!