Már meg is jelent a közlönyben, hogy a boltoknak jelezniük kell, ha egy termék kisebb lett, de az ára nem változott

2024. január 10. – 10:41

Másolás

Vágólapra másolva

A boltoknak ezentúl jelezniük kell, hogy ha egy termékből kisebb kiszerelést kezdenek el árulni. Ezzel a zsugorinflációt akarják letörni, ami annyit tesz, hogy miközben egy üveg kólában egy liter helyett már csak 0,75 van, az ára változatlan marad. Azt már tudni lehetett, hogy lesz ilyen rendelet, hétfő este meg is jelent a Magyar Közlönyben.

A rendelet szerint a legalább 1 milliárd forintnyi árbevételt elérő üzletekben

  • 2020. január 1. – 2023. július 1. között forgalmazott terméket egy újabb, kisebb térfogatú csomagolásban hoznak forgalomba, akkor a kereskedő két hónapig köteles feltüntetni, hogy ott valami kisebb lett.
  • Van viszont egy kibúvó is: ha a kisebb kiszerelés mellett még árulják a korábbi nagyobbat is legalább hat hónapig, akkor nem kell feltüntetni semmit.
  • A rendelet február 1-jén lép hatályba.
  • Azoknál a termékeknél viszont, amiket 2023. július 1. és 2024. február 29. között kezdenek el forgalmazni, ott a tájékoztatókat csak egy hónappal később, március 1-jétől kell kitenni.
  • A gyártóknak és a nagykereskedőknek is tájékoztatniuk kell a boltokat arról, hogy valami kisebb lett.
  • Ha ezt a gyártók és boltok nem tartják be, termékenként akár 1 millió forintos bírságot is kaphatnak.

A „shrinkflation”, vagyis magyarul zsugorinfláció ellen már a francia boltokban is megy a kampányolás. A Carrefour például bejelentette, hogy nem árul többet Pepsi termékeket, mert az üdítőgyártó egyre emelte a termékek árát, vagy csökkentette az üdítőspalackok űrtartalmát, de nem csökkentette azok árát.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!