8 milliárd forint értékben hirdetett az MVM két év alatt, majdnem háromnegyedét a kormánymédia kapta

2023. október 9. – 10:46

Másolás

Vágólapra másolva

A Magyar Villamos Művek 8 milliárd forintot költött reklámokra 2021 és 22-ben, ennek háromnegyede pedig kormányközeli médiumoknál kötött ki – írta meg az RTL.

A TV2-csoport tagjaihoz (TV2, FEM3, Izaura TV) ebből 2,8 milliárd forint jutott, míg a Közép-Európai Sajtó és Média Alapitványhoz tartozó lapoknál 2,9 milliárd forintot hirdetett el az MVM. A KESMA alá tartozik a Magyar Nemzet, a HírTV, vagy az Origo is, amely csak egymaga 434 millió forint bevételre tett szert az MVM-reklámokból két év alatt.

Több pénz került még a Michaeli, Schwartz & Brit Média Holding-hoz, amely a 168 Órát, az Elle-t és a Pesti Hírlapot adja ki. Ezek a lapok Rogán Antal barátjához, Schabtai Michaelihez tartoznak, mégis sokszor szembe mennek a kormány véleményével, 2021-ben például felmondott a Pesti Hírlap főszerkesztője, miután az előválasztás hajrájában egy Márki-Zay Pétert támadó cikk került az újság címlapjára.

Az ATV 20 millió, az RTL pedig 78 millió forintnyi reklámmegbízást kapott az MVM-től, míg az olyan kormánykritikus lapoknál, mint a HVG, 24.hu vagy Telex egyáltalán nem hirdetett az állami cég. A Portfolio, és a hozzá tartozó Pénzcentrum oldalain 60 millió forint értékben reklámoztak. Míg a Portfoliót több mint 500 ezren látogatták napi átlagban, addig a 20-30 ezer látogatóval rendelkező, kormányközeli Pesti Srácok és annak TV-csatornája is 150 millió forintnyi hirdetési pénzhez jutott.

„Az MVM először nem akarta kiadni az adatokat, így a hirdetési pénzekről szóló dokumentumokat csak a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság közbenjárása után sikerült megszerezni” – emelte ki az RTL.

Az MVM úgy kommentálta az adatokat, hogy a jogszabály alapján nem ők, hanem a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal nevezi ki azt az ügynökséget, amelyik a hirdetési pénzek elosztásáért felel.

Az NKH által kiosztott koncessziókat rendre Balásy Gyula cégei, a New Land Media és a Lounge Group nyerik meg. Ezen keresztül ők gondoskodhatnak a reklámpénzek szétosztásáról, Balásy pedig milliárdokat keres a kormányzat és az állami cégek kormánykommunikációjának bonyolításával. A vállalkozóról írt korább cikkeinket itt tudja elolvasni.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!