Az Adidas elveszítette a négycsíkos pert

2023. január 13. – 22:06

Másolás

Vágólapra másolva

Az Adidas beperelte Thom Browne divattervezőt, mert a sportruházati cég szerint a tervező négycsíkos motívuma túlságosan hasonlít az ikonikus háromcsíkos logóra. A bíróság szerint a hasonlóság nem áll fenn, Browne-nak nem kell lemondani a csíkjairól, írta a Guardian.

Browne a védjegyről szóló vitában nagyon magabiztosnak érezhette magát, mert a New York-i bíróságra egy négycsíkos zoknit viselve ment be, míg egy másik tárgyalási napon a kabátján volt ugyanolyan minta.

Thom Browne négycsíkos zokniban érkezett a bíróságra – Fotó: Eduardo Munoz / Reuters
Thom Browne négycsíkos zokniban érkezett a bíróságra – Fotó: Eduardo Munoz / Reuters

A három csíkot nem is az Adidas találta ki, hanem a finn Karhu sportcég, amelytől Adi Dassler két üveg whiskyért vásárolta meg a márkajelzést 1952-ben. A három csík aztán sportcipőktől melegítőkig mindenre rákerült.

Browne ügyvédjei azzal érveltek, hogy a csíkokat számos más márka is használja, így az Adidas nem tarthatja magát tulajdonosnak. Egy másik érvük az volt, hogy két teljesen különböző piacról van szó. Míg az Adidas egy mindenki által megfizethető sportmárka, addig a Thomas Browne egy exkluzív divatcég, amelynek hírességek tartoznak az ügyfélkörébe.

Browne már 2007-ben kihúzta a gyufát az Adidasnál, akkor egy háromcsíkos kabátot tervezett, és ez sem tetszett a sportszergyártónak. Akkor a divattervező még visszavonulót fújt.

Az Adidas azt közölte, hogy csalódott az eredmény miatt, de „továbbra is éberen fogjuk érvényesíteni szellemi tulajdonjogainkat, beleértve a megfelelő fellebbezések benyújtását.”

Az Adidas siker esetén 867 ezer licencdíjat és 7 millió dollárt követelt volna. A sportszergyártó szerint Browne az utóbbi összeget érte el nyereségként a csíkok használatával.

A tervező reméli hogy győzelme más független márkákat is inspirálni fog, amikor a nagyvállalatok fenyegetéseivel szembesülnek. „Fontos volt, hogy harcoljak és elmondjam a történetemet” – mondta az Associated Pressnek.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!