Kormánybiztos: A magyaroknak a bor elsősorban nem alkohol, hanem kultúra

2022. november 19. – 21:43

Másolás

Vágólapra másolva

Évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a hamarosan elkészülő nemzeti bormarketing stratégia megvalósítására – jelentette be a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos szombaton, a budapesti Vince gálán.

Rókusfalvy Pál abban bízik, hogy a költségvetési támogatás hatékonyan felhasználásával erősödhet a magyar bor nemzetközi elismertsége, így a jelenleginél sokkal magasabb áron lehet majd külföldön eladni.

A kormánybiztos szerint a magyaroknak a bor elsősorban nem alkohol, hanem kultúra, és jó lenne, ha „nem csak mi magyarok tudnánk, hogy világhírűek vagyunk” ezen a téren – mondta.

A feladat és a tét egyaránt óriási, de ilyen lehetőség sem volt még, a szőlő-bor ágazat marketingje ekkora segítséget nem kapott korábban. Az ország adottságai kedvezőek, a magyar borászok kiválóak, boraik világszínvonalúak, ki kell tehát használni a lehetőségeket, és az eredmény nem marad el – jelentette ki Rókusfalvy.

A műsorvezetéssel és vendéglátással foglalkozó Rókusfalvy nyáron lett nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, a stratégiát a 2023-2026 közötti időszakra kell kidolgoznia és végrehajtania. Augusztus eleji hír, hogy a kormánybiztos cége milliárdos megbízást kapott Palkovics László minisztériumától.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!