A KFC megválaszolta, miért drágább az elviteles gyorskaja

2022. szeptember 6. – 15:00

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A McDonald's szeptembertől elviteli díjat vezetett be a nem helyben fogyasztott, személyesen vagy a McDrive-ban leadott, elvitelre kért rendelések esetében. Az elviteli díj bevezetését a cég a Telex kérdésére „az elviteles vásárlásokra vonatkozó megnövekedett többletköltségekkel” indokolta.

Mivel nem feltétlenül egyértelmű, hogy miért olcsóbb egy gyorsétterem számára a helyben fogyasztás (aminek például az egy főre jutó rezsiköltségei magasabbak, hiszen az éttermet egész évben hűteni vagy fűteni kell, a helyben fogyasztó vendégek használhatják a mosdót, sőt, újabban már az asztalukhoz is az étterem dolgozói viszik ki a rendelésüket), megkerestünk több gyorsétteremláncot is, hogy ezt a kérdést tisztázzuk.

A KFC a Telex megkeresésére azt közölte, hogy a McDonald'shoz hasonlóan náluk is többletköltséget jelent a cég számára, ha egy vásárlójuk nem helyben, az étteremben fogyaszt, hanem elvitelre kéri a rendelését. Szerintük azért van kevesebb költsége a helyben fogyasztásnak, mert akkor tálcára kerülnek az ételek, elviteles rendelések esetében viszont extra csomagolóanyagokkal (például papírtasakokkal és táskákkal, papírdobozokkal és pohártetőkkel) biztosítják azt, hogy az adott étel a szállítás során is megőrizze az épségét.

A fenntarthatóság jegyében a csomagolóanyagok ma már javarészt nem műanyagból, hanem papírból készülnek, a papírárak pedig drasztikusan emelkednek a cellulóz iránti nagy kereslet miatt, így az elviteles rendelések csomagolása is egyre többe kerül.

A KCF-nél a McDonald'sszal szemben egyelőre nincs sem csomagolási, sem elviteli díj, igény esetén a lebomló evőeszközt és szívószálat is ingyen adják az elviteles rendelésekhez. Ugyanakkor ha valaki nagy méretű, füles papírtáskát kér a rendelése mellé, azért már 120 forintot kell fizetnie a KFC-ben.

Ettől függetlenül nem lehet kizárni, hogy a jövőben a KFC-nél is extra díja lesz az elviteles rendeléseknek. A cég ugyanis azt közölte most, hogy figyelemmel kísérik a piaci szereplők további lépéseit és a vendégek reakcióját, mielőtt döntést hoznának az elviteles rendeléseket érintő bármilyen változásról.

A cikkünk megjelenése előtt a McDonald'snál és a Burger Kingnél is érdeklődtünk arról, hogy miért jelenthet a gyorséttermekben többletköltséget az elviteles fogyasztás. Ha ezektől a cégektől is érkezik válasz, a cikkünket frissítjük.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!