180 ezer Yettel-ügyfél kap fejenként 7500 forint jóvátételt

2022. augusztus 10. – 09:41

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Yettel több mint 1,3 milliárd forintos jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál egy versenyhivatali eljárás keretében. A GVH szerdai közleménye felidézi: még 2019 végén szabtak ki jelentős bírságot a ma már Yettelnek hívott Telenor Magyarország Zrt.-re, amiért 2016 és 2017 között 0 Ft-osként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helybenhagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, de a GVH-nak indokolnia kellett a bírság összegét.

Új és a régi felirat a Telenor Magyarország Zrt. üzletében egy budai bevásárlóközpontban 2022. február 15-én, miután márciustól nevet változtatott a cseh PPF befektetői csoport tulajdonában álló mobiltársaság – Fotó: Mónus Márton / MTI
Új és a régi felirat a Telenor Magyarország Zrt. üzletében egy budai bevásárlóközpontban 2022. február 15-én, miután márciustól nevet változtatott a cseh PPF befektetői csoport tulajdonában álló mobiltársaság – Fotó: Mónus Márton / MTI

Az új eljárásban a cég új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (közel 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötött. Az érintett ügyfeleket a Yettel erről előzetesen emailben vagy sms-ben fogja értesíteni.

A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.

A versenyhatóság közleményéből az is kiderül, hogy a kompenzációs csomag miatt 125 millió forintra mérsékelték az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot. A GVH szerint ez a döntés „a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről”.

A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd – olvasható a GVH közleményében.

A Yettel a lapunkhoz eljuttatott közleményben azt írja, üdvözlik, hogy az ügyfeleik számára előnyösen zárul a versenyfelügyeleti eljárás. „A Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt” – írták.

A versenyhatósági tájékoztatást kiegészítve közölték azt is, hogy a kompenzáció azokra a lakossági előfizetőkre terjed ki, akik „2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél”. Az ügyfeleik bruttó 7500 forintos számlajóváírást, illetve a feltöltőkártyás ügyfelek 7500 forintos egyenlegfeltöltést kapnak.

„Az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését a kompenzációra jogosult előfizetők számára és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek” – zárul a közlemény.

Kövess minket Facebookon is!