Forbes: Majka 2022 legértékesebb magyar celebje

2022. július 27. – 09:42

frissítve

Forbes: Majka 2022 legértékesebb magyar celebje
Majka a Campus Fesztivál negyedik, utolsó napján Debrecenben 2022. július 23-án este – Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Másolás

Vágólapra másolva

Kilencedik alkalommal is elkészítette a leggazdagabb magyarok listáját évről évre összeállító Forbes magazin a legértékesebb (márkaértékben) celebek listáját, amihez új metódus alapján rangsoroltak, így hat tényezőt (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénztermelő képesség, online jelenlét) vettek figyelembe, írják.

A fenti szempontok alapján Majoros Péter Majka lett 2022 legértékesebb celebje, azaz az a híresség, aki az ismertségét valós üzleti sikerré, értékké tudta alakítani. Majka 2021-ben még négy hellyel hátrébb volt, mostanra viszont selfmade énmárkájával a csúcsra tört, Swing-turnéjára hamar elfogytak a jegyek, és nincs olyan a magyar celebek közül, aki ennyire része lenne a közbeszédnek még akkor is, ha a reprezentatív kutatás alapján nagyon megosztó személyiség.

A 2021-es lista győztesének, Sebestyén Balázsnak idén már csak a második hely jutott, de még mindig ő a legismertebb magyar celeb. A harmadik helyezett egy nő: Rúzsa Magdi hat helyett ugrott előre az előző évi helyezéséhez képest. 2021-ben az ő dalait játszották a legtöbbször, 57 ezerszer a rádiók, rendszeresen szerepel a bulvárcímlapokon is, és az általa ajánlott termékeket – hármas ikrei születése óta többek között pelenkát, vitaminokat és a Czeizel Intézet szolgáltatásait – is szívesen veszik. Rúzsa Magdi értékelése kiegyensúlyozottabb, mint Majkáé és Sebestyén Balázsé.

A top 20-ban van ismét D. Tóth Kriszta (WMN, Elviszlek magammal) és Schobert Norbert is, új szereplőként pedig Szabó Zsófi és Rácz Jenő is felkerült a listára. Tilla nagyot zuhant, hatodik helyről a tizenhetedikre esett vissza.

A Forbes a 150 fős celeblistát végül 35 főre szűkítette, ehhez figyelembe vették a magazinos címlapmegjelenéseket, egyéb sajtótalálatokat, közösségi médiás aktivitásokat és követőszámokat is. A módszertant segítette az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása, amit a 18–59 éves magyar lakosság körében végeztek: a celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét és közösségi médiás követését mérték. Idén először egy médiafigyelő platform is segítette a hazai hírességek értékelését, és végül pontoztak marketing- és kommunikációs igazgatók, reklámügynökségek vezetői, valamint a Forbes szerkesztősége is, így született meg az eredmény.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!