Ahogy arról a Telexen beszámoltunk, hétfő este körülbelül két tucat magyar szeretett volna hazarepülni a londoni Luton repülőtérről Budapestre, de a Wizz Air-járatuk indulási időpontját először többször halasztották, majd végül törölték. Az egyik utas a Telexnek azt mondta, a magyar légitársaságtól semmilyen érdemi segítséget és információt nem kaptak.
A Wizz Air szerda délelőtt közleményt adott ki, amelyben azt írják: megszervezték az utasok hazajutását.
Nem a Wizz Air az egyetlen légitársaság, ami törölte hétfő este a járatait, a Nagy-Britanniában tomboló extrém hőség miatt más gépek indulási ideje is csúszott, mert a repülőtér kifutópályái alkalmatlanná váltak a le- és felszállásra.
A Wizz Airt kerestük kérdéseinkkel, amikre szerda délelőtt válaszoltak. Mint írják:
az extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatukat voltak kénytelenek törölni július 18-án.
Közleményük szerint a Wizz Air a járattörlések után megkezdte a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, mivel azonban az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztatták az utasokat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra. A légitársaság többféle lehetőséget is felkínált ezen kívül az utasainak, többek közt a Wizz Air alternatív járataira való átfoglalást, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120%-os jóváírását az utas Wizz-számláján.
„Habár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált,
a Wizz jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre.”
A légitársaság emailben és sms-ben értesítette az utasokat a mentesítő járatok indulásáról.