Elon Musk 6 év alatt megnégyszerezné a Twitter felhasználóinak számát

2022. május 10. – 11:38

Másolás

Vágólapra másolva

Az elmúlt hetekben különböző hírek jelentek meg arról, hogyan akar Elon Musk még több pénzt csinálni a Twitterből, de mostanra egyre tisztábban látszik ennek a forgatókönyve. A New York Times a napokban közzétett egy jelentést arról, milyen víziót vázolt fel Musk a befektetőknek. A Tesla-vezér, aki nemrég vette meg a Twittert, 2028-ra 931 millióra növelné a platform felhasználóinak számát, ami az idei év első negyedévének 229 milliós számához képest elég ambíciózus vállalásnak tűnik.

Pláne, hogy a jelenlegi, 15,9%-os éves növekedéssel számolva 2028-ra összesen 550 millió Twitter-felhasználóra lehet számítani. Musk céljának eléréséhez évente 26%-kal több felhasználónak kellene érkeznie a Twitterre. Musk célja annak fényében is komoly elvárás, hogy például már a Facebook és a Netflix sem tudja jelentősen növelni a felhasználók számát, de még a jól teljesítő Snap is csak 18%-os növekedést produkált az idei első negyedéves adatok szerint. Ráadásul Musk 69 millió fizetős felhasználót látna szívesen a Twitteren.

A New York Times beszámolója szerint Musk szeretné elérni, hogy a Twitter éves bevétele elérje a 26,8 milliárd dollárt, ami több, mint ötször annyi, mint a jelenlegi, 5 milliárd dolláros bevétel.

Ahogy arról korábbi cikkünkben is írtunk, a milliárdos egy meglehetősen érdekes konstrukcióban vásárolta meg a Twittert, ha pedig nem akarja elégetni több tízmilliárd dollárját, megtérülő befektetést kell csinálnia a magánkézbe kerülése előtt masszívan veszteséges cégből. Azt is kiemeltük akkor, hogy egyelőre nem tudni, valójában mit akar a milliárdos a Twittertől, ez pedig a mostani ötlet után sem lett világosabb. Muskot ismerve ugyanakkor érdemes odafigyelni a véletlenszerűnek tűnő ötleteléseire is, elvégre a Twittert is így vette meg, és ahogy arra nemrég a New York Times is rámutatott, eddig is jól vezette a cégeit úgy, hogy az ösztöneire hallgatott.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!