A Santander UK tévedésből 130 millió fontot utalt át lakossági ügyfeleknek
2022. január 2. – 14:53
A spanyol hátterű bank Karácsony reggelén emberek tízezreinek okozott meglepetést, ám a váratlan összeg nem ajándék volt, csak bosszantó intézni való, mert a pénzt vissza kell adni.
A Santander UK bank december 25-én tévedésből 130 millió fontot helyezett el 75 ezer ügyfélszámlán – írja a BBC.
A Santander munkatársai most társbankok segítségével igyekeznek visszakérni a pénzt, de ezt a munkát nagyon megnehezíti, hogy az összeg nagy része a rivális bankok számláin landolt. Az történt ugyanis, hogy kétezer vállalati számláról tévedésből kétszer is elindítottak olyan utalásokat, ahol a címzettek már nem feltétlenül santanderes kliensek voltak.
„Sajnáljuk, hogy technikai probléma miatt egyes vállalati ügyfeleink kifizetései hibásan duplázódtak meg a címzett számláján. Az elkövetkező napokban az Egyesült Királyság számos bankjával együtt fogunk dolgozni a megkettőzött tranzakciók helyreállításán.”
– áll a bank közleményében.
Az ügyfelek nem károsodtak, mert a második utalás már nem az érintett vállalati ügyfelek, hanem a bank számláját terhelték.
Voltak ügyfelek, akik így is arra panaszkodtak, hogy az ügyintézés, a hiba keresése beárnyékolta az idei ünnepet. Azt mondták, hogy Santander nem adott megfelelő tájékoztatást arról, hogy a cégek hogyan magyarázzák el a második kifizetést az alkalmazottaknak, vagy hogyan kell azt visszafizetni.
„Teljes a káosz. Hogyan fogjuk visszaszerezni a pénzt, mi az eljárás, egyelőre nem tudom,”
– mondta egy bérszámfejtő.
A The Times szerint a Santander UK már egyeztetett a legnagyobb versenytársaival, így a Barclays, a HSBC, a NatWest, a Co-operative Bank és a Virgin Money bankokkal.
Az azonban nem derült ki, hogy a bankok hogyan reagálnának, ha az ügyfeleik már elköltötték a pénzt, vagyis annak visszaadása folyószámlahitelbe taszítaná őket, de az biztos, hogy aki nem adja vissza a jogtalanul átutalt pénzt szabálysértést, vagy bűncselekményt követ el.