Jobb ha hozzászokunk a magas árakhoz, mondja a milliárdos élelmiszeripari multi vezetője

2021. október 11. – 17:35

Másolás

Vágólapra másolva

Bár a Kraft Heinz neve itthon nem cseng túl ismerősen (talán csak a Heinz ketchupos flakonokról), az amerikai cég a világ ötödik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, közvetlenül az olyan óriások mögött, mint a Nestlé vagy az Unilever. A cég vezérigazgatója, Miguel Patricio most a BBC-nek nyilatkozott az élelmiszerpiac jövőjéről, és nem túl szívderítő dolgokat mondott.

Röviden összefoglalva:

  1. Ha úgy érezzük, hogy mostanában irreálisan drága minden, igazunk van
  2. Szokjunk hozzá, mert ez belátható időn belül nem is fog változni, sőt

Patricio szerint az az alapprobléma, hogy a nyersanyagok ára őrült tempóban megy felfelé. Ez persze eddig is megvolt – lévén a termőföld nem lesz több, de az emberiség egyre többet eszik -, de a világjárvány sok lapáttal rátett a jelenségre. A járvány miatt világszerte csökkent az élelmiszer-alapanyagok termelése, elszálltak az energiaárak, és kitört a munkaerőhiány, ami miatt emelkedtek a bérek. Bónuszként Brazíliában gyenge volt a termés, Oroszországban szárazság pusztított, Kína pedig a termelése egyre nagyobb részét fogyasztja el a saját belső piacán. És ha ez még mind nem lenne elég, a mezőgazdaságban létfontosságú műtrágyák ára is kilőtt, illetve a szállítmányozás-logisztika nemzetközi hálózatai is recsegnek-ropognak (erről itt írtunk bővebben)

Iparági szakértők szerint nincs más út, mint ezeket a költségeket áthárítani a vásárlókra, és emiatt további áremelkedések várhatók még 2022-ben is a globális élelmiszerpiacon.

Ironikus módon egyébként a Heinz Kraft bevételei nőttek a járvány alatt, mert tipikusan olyan termékekkel foglalkozik, amiket az éttermekről és menzákról otthoni főzésre átálló emberek vásárolnak.

Már egy éve van Telex! 🎉

Ez azt is jelenti, hogy sok támogatónk regisztrációja lejárt. Ha e-mail-címed megadásával kéred, megnézzük, hogy tartozik-e regisztráció az e-mail-címedhez, és ha igen, milyen támogatási adatokkal.