Újratölthető csomagolásban árult termékekkel kísérletezik a Tesco Angliában
2021. szeptember 14. – 12:19
frissítve
A Tesco Nagy-Britannia néhány áruházában kísérleti jelleggel lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a tusfürdőtől a cukorig terjedő termékskálán újrafelhasználható csomagolásban vásároljanak – írja a Sky News.
Az ország legnagyobb boltláncának lépése a műanyaghulladék csökkentésére irányuló stratégia része. A Tescóban vásárlók olyan csomagolásban vásárolhatnak majd élelmiszereket, italokat, háztartási és szépségápolási termékeket, amelyeket az elfogyasztás után visszavihetnek az üzletbe. A csomagolást nemcsak visszaveszi a bolt, de megtisztítja és újra is tölti.
Az újratöltős kínálatban egyelőre 88 termék szerepel, köztük olyan márkák, mint a Persil mosószer, a Radox tusfürdő, a Carex kézmosó, a Fevertree italok, a Heinz ketchup, a Coca-Cola, a Tetley tea és a Brewdog sör, valamint 35 Tesco saját márkás alapcikk, például tészta, rizs, cukor és olaj.
A kísérletre a Loop nevű újrahasználható csomagolási platformmal együttműködve 10 kelet-angliai Tesco áruházban kerül sor. Megkérdeztük a magyar Tescót, várható-e esetleg itthon is ilyen újítás, a cég válaszában közölte, hogy teszt jelleggel indította el ezt a kezdeményezést az Egyesült Királyságban, és jelenleg nem tervezik a teszt kiterjesztését Közép-Európára, így Magyarországra sem.
A Tesco amúgy nincs egyedül ezzel az iránnyal, a Nivea a németországi DM-ekben már 2020 óta kísérletezik az újratöltésre alapuló rendszerrel.
A műanyaghulladék visszaszorítása az egész világon egyre inkább téma, Európában jelentős szabályváltozások is történnek az utóbbi években a csomagolások és eldobható műanyag eszközök kiiktatása érdekében. Az EU egyszer használatos műanyagok elleni direktívája 2019-től hatályos, 2021-től nem is szabad forgalomba hozni az érintett termékeket (pl. műanyag szívószál, evőeszköz). Ezek hiányának hatásairól magyar gyakorlatban itt írtunk.