Sms-ben, telefonon támadnak furán beszélő adathalászok OTP-s ügyfelekre

2021. augusztus 16. – 12:46

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Fura sms-ben próbálják kicsalni bűnözők az OTP-s ügyfelek számlaadatait, tette közzé a bank. Olvasónktól nemrég egy nagyon fura „vidéki” akcentussal beszélő ember próbálta kicsalni az adatait.

Sms-ben próbálják megtéveszteni az OTP ügyfeleit szélhámosok – adott ki figyelmeztetést a bank a napi.hu cikke szerint. A csalók egy szinte érthetetlen sms-t küldenek az OTP Bank nevében. Az üzenetben egy link is található, ami egy internetbankhoz hasonló felületre visz.

Az sms-ek legtöbbször a következő telefonszámról érkeznek: +36303444295. Fontos tudni, hogy az OTP Bank nem küld ilyen tartalmú üzeneteket, érdemes ezeket azonnal törölni. Ha ön is kap ilyen üzenetet, semmiképp se adjon meg a megnyíló felületen személyes vagy banki adatot, saját érdekében védje ezeket az információit! – figyelmeztet a bank.

A becsapós sms-üzenet szövege egyébként így szól:

„OTP: A mai napon uj kedvezmenyezettet adtak hozza. Ha ez nem On vedi fiokjat:”

majd egy adathalász honlapra mutató link következik.

A bank honlapján részletes leírást tett közzé arról, hogyan védekezhetnek az ügyfelek az adathalász próbálkozások ellen, amelyek egyre kifinomultabbak.

Frissítés: Az adathalász sms-eket nem csak OTP-ügyfelek kapják, mivel nem ügyféllistából dolgoznak, hanem szinte bárki, akinek magyar száma van, egészítette ki korábbi közleményét az OTP kommunikációs osztálya.

A telefonos módszer

Olvasónkat nemrég telefonon próbálták rábírni adatainak átadására:

A +36 26 060 0666 számról hívtak, és rövid bemutatkozás után közölték (nagyon fura „vidéki” akcentussal), hogy egy 40 és egy 150 ezres utalás történt az OTP-ből, és jóváhagyom-e? Itt letettem, mert banki hívások nem így indulnak (pl. be kéne azonosítani a hívottat, és eleve nincs OTP-számlám).

Ezután olvasónkat kb. fél óra múlva visszahívták, és mintha mi sem történt volna, újra eldarálták a szöveget. Kiderült, hogy olvasónknak adatokat kéne megadnia, mert „valószínűleg gonosz emberek visszaéltek a kártyával, és ha vissza akarja vonni, akkor kapcsolja a kollégáját, aki tud segíteni”.

A hívó meg sem várta, mit mond olvasónk, egyből „kapcsolta” a fura akcentussal beszélő, és nem túl okosnak tűnő kollégáját. Rövid beszélgetés után olvasónk megunta, és kérte az embert, hogy adjon egy számot, amin vissza tudja hívni, mert most nem ér rá. De a hívó ragaszkodott hozzá, hogy csak most tudják intézni, vagy ha visszaélés történt, akkor letiltja a kártyát 24 napra. Aztán a csaló feladta.