45 milliárd dollárt költött a világ fél év alatt mobilos játékokra
2021. július 1. – 18:03
17,9 százalékkal többet költött a világ mobiltelefonos játékokra 2021 első hat hónapjában, mint az előző év azonos időszakában – írta a Gameindustry.biz. 2020 első két hónapját még nem érintette a koronavírus, így kevesebb idő telt home office-szal, karanténnal, mint az idei év első felében, a növekedés viszont ezzel együtt is jelentős:
A Google Play 18,7 milliárd dollárt húzott be – 3,7 milliárddal többet, mint tavaly – az Apple Store pedig 26 milliárdot – 3,1 milliárddal többet, mint 2020 első felében.
A két platformon összesen 64,9 milliárd dollárt költöttek a felhasználók: a 44,7 milliárd dolláros forgalmat generáló játékok mellett ugyanis 20,2 milliárd dollárt könyvelhettek egyéb, nem játéknak minősülő alkalmazások eladásából.
Ez a teljes összeg csaknem 25 százalékkal magasabb a tavalyi első fél év 52 milliárdjánál.
A letöltések száma 28,1 milliárd, így egy letöltésre átlagosan 2,3 dollár (700 forint) jutott.
A legtöbb vásárlást sorrendben a Honor of Kings, a PUBG Mobile, a Genshim Impact, a Roblox és a Coin Master hozta. A játékalkalmazások éves szinten így legalább 90 milliárd dollárt hoznak. Hogy értsük ez mennyi: Magyarország éves – névértéken számolt – bruttó hazai termelése 2020-ban 160 milliárd dollár körül volt. Igaz, 2021 végére öt százalékos növekedéssel kalkulál a kormány.