Hosszas küzdelem után megelőzte a Lidl a Tescót a boltok rangsorában

2021. június 1. – 14:38

Másolás

Vágólapra másolva

Kedden adta ki szokásos, éves rangsorát a Trade magazin a napi fogyasztási cikkeket árusító (FMCG) boltokról, a tavalyi számokra alapuló lista szerint pedig a Lidl hosszú évek után megelőzte a rangsort időtlen idők óta vezető Tescót – derült ki a Trade magazin jelentéséből.

Mint írták, a Lidl már 2019-ben is nagyon céltudatosan menetelt előre, ám akkor még kevés volt egy év ahhoz, hogy utolérjék a Tescót. Most viszont simán lépte le a riválist, 685 milliárd forintról 823 milliárdra növelte a bruttó forgalmát. A Tesco érdekes módon a második helyről is lecsúszott, oda nagyon kevéssel ugyan, de a SPAR ért oda, dacára annak, hogy az ő esetükben ilyen jelentős forgalomnövekedés nem történt.

A Tesco harmadik helyét az magyarázza, hogy az ő forgalmuk a korábbi évek nehézségei, illetve a járvány hatásai miatt gyakorlatilag stagnált.

A diszkontok, a hazai láncok és a drogériák esetében az erőviszonyok és sorrendek csatornán belül megmaradtak, egyedül tehát csak a hipermarketek hármasában borult fel a lista. A negyedik, ötödik és hatodik helyen a Coop, a CBA és a Reál foglalnak helyet, őket követi sorban az Auchan és az Aldi. A lista végén a két drogéria, a DM és a Rossmann állnak, előbbi 122 milliárdos, utóbbi 105,5 milliárdos bruttó forgalommal. A 2020-as teljes forgalom bruttó 5304 milliárd forint volt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!