Itt a tavasz, dagadnak az óvszereladási mutatók az Egyesült Államokban

2021. április 30. – 17:00

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Ahogyan a koronavírus-járvány enyhül az Egyesült Államokban, és oldják fel folyamatosan a korlátozó intézkedéseket, úgy duzzadnak egyre nagyobbra az óvszereladási mutatók a CNN cikke szerint.

Mind a kondomgyártók, mind a kereskedők hatalmas növekedésről számoltak be: az IRI adatai szerint összességében április környékén 23,4 százalékkal több óvszert vásároltak az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Összesen 37 millió dollár értékű kondomeladásról számoltak be a nagy- és kiskereskedők adatai alapján.

A növekedés nagy örömhír a gyártóknak, ugyanis már a koronavírus-járvány előtt igencsak lankadni kezdett az óvszerpiac. Míg 2017-ben 2,4 százalékkal, 2018-ban 3,4 százalékkal csökkentek az eladási adatok, és 2019-ben is csak 1,2 százalékos volt a növekedés – ami tavaly aztán 4,4 százalékkal csökkent.

A Durex gyártója, a Reckitt Benckiser szerint az óvszermárka eladásai két számjegyű növekedést értek el az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és elsősorban ott tudott nagyot ugrani a cég, ahol „enyhítették a közösségi életre vonatkozó korlátozásokat”.

„Nagy reményeket fűztünk az óvszerek eladásának visszaugrásához, hiszen az óvszerek egyenlőek az élvezettel. Alig várják a 18 és 24 év közöttiek, hogy visszakapják a szociális életüket”

– mondta a CNN-nek Britta Bomhard, a Trojan kondomot gyártó Church & Dwight marketingigazgatója. Míg a tavalyi csökkenés főleg a járványügyi intézkedésekkel függhet össze, a korábbi évek pangása szerinte leginkább a „18-24 éves korosztály csökkenésével, az alternatív születésszabályozási módszerek elterjedésével, a HIV-veszély elmúlásával és a szexuális aktivitás lankadásával” volt magyarázható.

Ezzel egyetért Kevin Grundy, a Jefferies pénzügyi befektetőcég piackutatója is, aki szerint a fogamzásgátló tabletták terjedése miatt egyre kevesebb óvszert használtak a férfiak. Másrészt pedig folyamatosan nő a szexuálisan inaktív fiatal férfiak aránya is: míg 2000-2002 környékén a 18-24 éves férfiak 18,9 százaléka nem élt szexuális életet, addig ez az arány 2016-2018-ra 30,9 százalékra nőtt az Indiana Egyetem és a svéd Karolinska Intézet kutatása szerint.

Az adatok szerint a munkanélküli, részmunkaidőben dolgozó vagy alacsonyabb bérű férfiak kevésbé élnek nemi életet, de az adatok összefüggenek a felnőttkor kezdetének kitolódásával, vagy épp a közösségi média elterjedésével is.