Úgy bepörögtek tavaly az online rendelések, mint a korábbi három évben összesen, milliók szokásai alakultak át

2021. április 04. – 16:54

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45 százalékos rekord bővülést követően, mintegy kilencszáz milliárd forintos forgalmat bonyolított tavaly, írja a Piac és Profit.

A lap azt írja, hogy kezdetben csak a járvány miatti extra és az átterelt (kényszer) költések miatt nyert lendületet az online piac, de aztán kiderült: nem csak átmeneti sebességtöbbletet kapott, hanem olyan valós versenyelőnyt, amivel – ha jól gazdálkodik – akár hosszú távon is fenntartható növekedési pályára állhat, fogyasztók millióinak vásárlási szokásait alakítva át.

A koronavírus felgyorsította a digitalizációt, fejlesztésre ösztönözte a kereskedőket, és átformálta a vásárlói szokásokat, így 2020-ban az online kereskedelem a korábbi évek folyamatos (16-18 százalékos) bővülését alapul véve legalább 3 évet ugrott előre a fejlődésben – írták. A szintugrás mögött az alábbi folyamatok állnak:

  • A boltbezárások, kijárási korlátozások és tiltások mesterségesen terelték az online áruházak felé a vásárlókat.
  • A más ágazatból elbocsátott munkaerő szinte azonnal megjelent az online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai, szállítmányozási szektorban, ami megoldotta a területet évek óta sújtó munkaerőhiányt.
  • Átformálódtak a vásárlási szokások, ami szélesebb vásárlói rétegek számára tette komfortossá az internetes rendelést.