Az Union és az Aegon külön brand marad, de ez a csoport lesz a hazai piacvezető

2021. március 31. – 13:02

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A bécsi VIG-csoportra más országokban is jellemző ez a különös, több-brandes modell.

A jövőben, ha végül lezárul az Aegon Magyarország felvásárlása, a VIG-csoport lesz a hazai biztosítási ágazat piacvezetője.

Erről szólaltatta meg a Portfolio.hu Lehel Gábort, a VIG Magyarországért felelős igazgatósági tagját. A beszélgetésből az is kiderül, hogy a cég számítása szerint 19 százalékos lesz a magyar súly, és egyelőre a két társaság külön brandként fog működni.

Az integráció vagy külön cég kérdés nagyon érdekes.

Magyarországon van arra is példa, hogy egy cég eladja a leányvállalatát vagy az eszközeit, de az új tulaj megtarthatja a márkanevet. Hirtelen a Lukoil benzinkutak jutnak eszünkbe, amelyeket az orosz cég már eladott, de a kutaknál még mindig ez a név.

Jellemzőbb az, hogy amennyiben egy neves márka kiszáll, akkor nem engedi a márkanevét tovább használni, például a francia AXA, amikor eladott a VIG-nek, akkor a biztosító felvette a Vienna Life nevet.

És általában bevett gyakorlat, hogy amikor egy pénzügyi szolgáltató csipeget a régióban, akkor a saját márkaneve alatt használja ki a szinergiákat, a közös hr-t, kommunikációt, jogi osztályt. Ez zajlik most a Magyar Bankholding esetében, de így egységesített több bankot az OTP például Szerbiában.

A VIG stratégiája viszont ritka, mint a fehér holló, mert ez a cég szeret külön márkanevekkel ott maradni a piacon. A VIG minden országban, ahol piacvezető, két biztosítóval dolgozik (például Ausztria, Csehország, Szlovákia). Magyarországon egy időben három biztosítója is volt, az Erste, az Union és a Venna Life, de éppen az elmúlt években összeterelte őket egy ernyő alá. Most újra kétbrandes lesz, csak azt nem tudni, hogy a mai Aegont hogy fogják hívni fél év múlva.

Lehel Gábor mindenesetre most arról nyilatkozott, hogy

  1. a hatósági jóváhagyásokat és a tranzakció nyárra tervezett lezárását követően önálló biztosítóként, de új márkanévvel folytatja tevékenységét az Aegon Magyarország. Előreláthatóan a harmadik negyedév elejére, vagyis nyár közepére megtörténik a closing.
  2. A VIG „boldog”, mert régi szándéka valósul meg az adásvétellel, mert piacvezető szereplővé válik.
  3. A cég értéket lát a megvásárolt biztosító szakembergárdájában, emellett új üzleti területként tekint annak alapkezelőjére és nyugdíjpénztárára.
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!