A Mercedest és az Aston Martint is lekörözheti a magyar-brit hipersportautó, a Kincsem

2021. március 17. – 16:05

A Mercedest és az Aston Martint is lekörözheti a magyar-brit hipersportautó, a Kincsem
Fotó: Kincsem

Másolás

Vágólapra másolva

A legendás magyar versenyló, Kincsem nevét viseli az a magyar-brit autógyártó, ami a közeljövőben beszállna a mai autós piacon talán legnagyobb luxust jelentő hipersportautók piacára. A Kincsemről egyelőre keveset tudni, azt viszont igen, hogy a versenyló 54 futamból 54 győzelmére utalva 54 darabot készítenének majd csak az autóból, és hogy a világ első digitális autós cégeként jelölik meg magukat.

A limitált számban készülő Kincsembe a Forma–1-ből is ismert hibridmotorokat tennék az ígéret szerint. Az autót a több Jaguar-modellen is dolgozó Ian Callum tervezi majd. De nem is ez a leginkább meghökkentő a Kincsem bejelentésében, hanem az, hogy a tervek szerint már 2023-ban megrendelhetők lennének a még tervrajzon sem létező autók. Ez hihetetlen gyors fejlesztési folyamatot vetít előre – összehasonlításképp, a Mercedes 2017 őszén mutatta be a One névre hallgató hipersportautóját, amiből a mai napig nem tudtak legyártani és eladni egyet sem, ahogy az Aston Martin sem kezdte meg a 2018-ban bemutatott Valkyrie piaci forgalmazását.

A Kincsem Hyper-GT mögött egyébként a Svájcban bejegyzett BAK Motors áll, amit a 35 éves Bak Tibor vezet, az ő munkáját Stefan Peller és Kárászi Attila segítik. A kocsiról beszámoló Autocar szerint várhatóan őszre véglegesítik az autó külső dizájnját, amiről azt lehet tudni, hogy az összesen 6 példányban (1 koncepcióautó és 5 fejlesztői prototípus) készült Jaguar C-X75 vonásai köszönnek majd vissza. (Nem meglepetés, hogy ezen a Jaguaron is Callum dolgozott.)

A Kincsem Hyper-GT sikeres elindítása után 2025-re tovább terjeszkedne a cég, méghozzá a Rolls-Royce Cullinan kategóriájába, a luxus SUV-k közé törnének be az ígéret szerint Magyarországon gyártandó Helvetiával.

A cég honlapján jelenleg egy imázsvideóba rejtett sziluettkép érhető csak el a Kincsem Hyper-GT-ről, ez látható a cikk borítójában is.