A hazai autók átlagéletkora 15 év, 800 ezerrel több autó lett az országban

2021. március 4. – 08:27

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

602

Magyarországon a személygépkocsik száma 2010 és 2019 között 28 százalékkal, 828 ezerrel, 3,8 millióra emelkedett, miközben az autók átlagos életkora három évvel meghosszabbodott – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.

2019-ben száz (15. életévét betöltött) állampolgárra 44 személygépkocsi jutott, 11-gyel több, mint 2010-ben.

A KSH adatai szerint 2011-ben a személyautók átlagéletkora még 11,9 év volt, míg 2020-ra elérte a szám a 14,7 évet.

A 2008-as válságot követő gazdasági fellendülés idején, 9 év alatt, a személygépkocsik életkora átlagosan 3 évvel nőtt, ami az új és a használt autók ára közti jelentős különbséggel, valamint az állami beavatkozás hiányával magyarázható a GKI szerint.

Az autóállomány életkora azért is nő, mert sokan nem engedhetnek meg maguknak egy új, vagy nagyon fiatal autót, a hazai piacon viszont nem érhető el annyi régi autó, ezért sok használt, idősebb autót hozunk be a nyugat-európai országokból.

A Központ Statisztikai Hivatal adatai alapján 2019-ben, a gazdasági növekedés csúcspontján Magyarországon 3,8 millió személygépkocsi üzemelt:

  • 19 százalékuk Budapesten,
  • 21 százalékuk a megyei jogú városokban, 33 százalékuk a városokban,
  • míg 27 százalékuk a községekben.

A GKI elemzése szerint jelentősen eltér a személygépkocsik számának növekedése az egyes megyékben: 2010 és 2019 között a regisztrált gépkocsik száma Győr-Moson-Sopron megyében 37 százalékkal, Pest megyében 36, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 34 százalékkal nőtt, míg Tolna, Békés és Baranya megyében csupán 22, 21, illetve 20 százalékkal.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 403,86 Ft
USD 355,85 Ft
További élő árfolyamok!