Aki speciális rendelést adna le, egyelőre küzdhet a mekis házhoz szállítással

2021. február 26. – 05:15

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Őszinte leszek: nekem egészen új információ volt, amit egy hete egy olvasónktól megtudtam, hogy tudniillik a mustár is allergiát okozhat, vagyis az ismertebbek mellett, mint például a földimogyoró a tej vagy a tojás, szintén úgynevezett táplálékallergén. Olvasónk, B. ezzel az allergiával él, így nagyon figyelnie kell arra, hogy mustármentes ételeket egyen.

Mint lassan egy éve nagyon sokan, ő is home office-ban dolgozik, néha főz magára, néha nem. Amikor nem, akkor rendel, és mint mindannyiunk, néha ő is elcsábul: „többnyire hagyományos ételt szoktam rendelni, de megesik, hogy a Mekiből”. A McDonald’s számos termékében van mustár, de ez nem jelent problémát, ha elmegyünk egy étterembe a kajáért: szólunk a rendelés leadásakor, hogy ez vagy az nem kell a burgerbe, és amikor megkapjuk az ételt, kis zöld matrica jelzi is, hogy ez speciális rendelés. Ismerem jól a rendszert, gyakorló és gyarló szülőként elgyengülök néha, gyermekeim pedig nem rajongói a mustárnak (bár nem allergiásak).

Speciális rendelés elvitelre – Fotó: Haász János / Telex
Speciális rendelés elvitelre – Fotó: Haász János / Telex

Azonban az este nyolckor életbe lépő kijárási tilalom miatt – vagy egyszerűen csak a munkánk miatt – nem mindig tehetjük meg, hogy elmegyünk a burgerekért. Ahogy írtuk, amikor nincs ideje, B. is rendelni kényszerül – és itt kezdődnek a problémák. „Mivel mustárallergiám van, a rendelés elküldése után telefonon szoktam kérni az érintett éttermet, hogy ne tegyenek mustárt az ételbe. Januárban ez három alkalommal is megvalósult, viszont újabban egy kevésbé kedves kolléga fogadja a hívásomat, aki minden alkalommal arról tájékoztat, hogy a Meki szabályzata ezt nem engedi, ezért rendeljek olyan ételt, amiben nincs mustár” – írta néhány napja.

Két ételfutár cégnél is regisztrált már, mindkettő olyan, amely rendszerében van lehetőség különleges kéréseket rögzíteni, legalábbis bizonyos éttermeknél. A Woltnál is, a Netpincérnél is arról tájékoztatták, hogy a rendszerük ezt lehetővé tenné, az étterem viszont „nem engedélyezi”. A McDonald’s viszont azt állította, amikor először megkereste őket, hogy ezt a szállítócégek rendszere nem teszik ezt lehetővé, „majd amikor tájékoztattam őket arról, hogy a szállítócégek nem ilyen véleményen vannak, azt tanácsolták, hogy keressem őket levélben”.

Speciális rendelés Netpincéren: csak egy üres ablak – Fotó: Haász János / Telex
Speciális rendelés Netpincéren: csak egy üres ablak – Fotó: Haász János / Telex

Olvasónk panasza alapján mi is megpróbáltunk személyesen, majd rendeléssel mustármentes ételt szerezni. A legközelebb lévő McDonald’sba elsétálva simán leadhattuk a rendelést a mustármentes McFarmra és sajtburgerre – alapból mindkettőben lenne mustár –, megkaptuk, hazahoztuk, megettük. Jött a Netpincér, és jött ugyanaz a nehézség, mint B.-nél: az étel kiválasztása után felugró ablakban nem lehetett speciális igényt jelezni (a hely megvolt neki, de csak egy üres, fehér mező jött be), az egyetlen lehetséges lépés a „Tedd a kosárba” volt.

Az étteremlánc, amely olvasónk szerint neki korábban a futárcégekre hárította a problémát, lapunknak elismerte, hogy „a házhozszállítás szolgáltatásunkhoz eredetileg fejlesztett informatikai rendszerben valóban nem volt lehetőség termékeink testre szabására” (és a lapunknak küldött válasszal egyidejűleg ő is hasonló tartalmú levelet kapott).

Megjegyezték viszont, hogy a vendégeik által „jelzett igényekhez igazodva az elmúlt időszakban dolgoztunk rendszerünk fejlesztésén”. Ez azt jelenti, hogy, bár még csak tesztüzemmódban, de már most is van négy olyan McDonald’s, ahol „lehetőség van házhozszállítással rendelt termékeink bizonyos fokú testre szabására”. Szóval az, aki a József körúti, Egressy téri, a Lurdyban vagy a Móricz Zsigmond körúton lévő McDonald’sból rendel, „a rendelési felületen látja a kiválasztott termék összetevőit, illetve a választható extrákat, és a felületen tudják jelölni, hogy ezeket kérik-e vagy sem.” A gyorsétteremlánc azt ígéri, hogy a tesztek előrehaladtával egyre több éttermük csatlakozik az új rendszerhez, „így pár héten belül már valamennyi éttermünkből lehetőség lesz termékeinket egyedi igényekhez szabva kérni”.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!